Biocura blush – 07 Zacht Koraal – Koraal

blog

Hoewel  ik heel erg kan genieten een luxeproduct bestaat de helft van mijn stash uit budgetproducten. Dat ze budget zijn wil zeker niet zeggen dat ze daarom minder waardig zijn dan hun duurdere broertjes. Integendeel zelfs, want de verrassing is des te leuker wanneer blijkt dat zo’n goedkoop product even mooi is dan een product waar je 10 keer zoveel geld voor moet neerleggen. Onlangs deed ik tijdens een bezoekje aan de Aldi zo’n leuke verrassing. In de rekken lagen lippenstiften, nagellak, compact powders en blushes. Allemaal voor heel redelijke prijsjes onder de vijf euro. Omdat ik zelf geen ervaring had met ‘Biocura’ werd mijn aandacht getrokken en ik besloot een blush in de kleur 07 ‘Zachtkoraal, koraal’ mee. Ik verklapte het al, ik ben positief verrast door dit product. Waarom? Wel dat vertel ik jullie verder in dit artikel.

blog1

Hoewel ‘Biocura’ in de Aldi verkocht wordt, vind ik de schappen kruidvat waardig. Alle producten die verkocht worden zijn netjes verpakt in kartonnen doosjes die nog eens extra in een plastiekje zitten. Kan overkomen als milieu-onvriendelijk maar voor mij betekent dit dat ik een product vastheb die nog door niemand anders gebruikt is, en dat blijft een groot pluspunt. Verder zijn er voor alle producten testers aanwezig zodat je kunt testen of je wel de goede kleur meeneemt. Hoewel het assortiment momenteel beperkt is, ben ik positief verrast.

Op de kartonnen verpakking staat de naam van het product, de ingrediënten en de melding dat de blush dermatologisch getest is. Prima in orde dus.

blog2

Eenmaal het kartonnen doosje uitgepakt is, komt een matzwart rond doosje tevoorschijn die me doet denken aan de poeders die mijn moeder en grootmoeder gebruikten toen ik kind was. Vroeger had dit vast een hele mooi luxe uitstraling, maar voor nu ben ik niet meteen overtuigd. Ik snap waar ze naar toe willen maar eerlijk, een iets (jonger) modernere verpakking had ik nog leuker gevonden. Kijk maar even naar andere budgetmerken die hun producten voor dezelfde prijs in een mooier jasje stoppen. Daarnaast trekt het matzwarte materiaal ongelofelijk veel stof aan (kijk maar even naar de foto’s). Toch een pluspunt over de verpakking? Het doosje voelt stevig aan en op de achterkant staat opnieuw de naam van de blush. Zo weet je meteen welke kleur je in je handen hebt.

blog4.jpg

Ook wanneer het doosje wordt opengeklapt krijg ik meteen een déja-vu aan de ouderwetse poeders. Een grote spiegel aan de binnenkant (pluspunt) en een mini blush met borsteltje aan de andere kant. Prima voor wanneer je je onderweg je blush wilt bijwerken. Al had ik het doosje iets kleiner en compacter gemaakt, of de blush net iets groter. Want nu vind ik het contrast tussen de grote doos en de kleine blush net iets te groot. (Of ben ik nu teveel aan het muggenziften?)

blog3

Het bijgeleverde borsteltje moet ervoor zorgen dat je je blush nauwkeurig kunt aanbrengen. Hoewel ik niet zo’n fan ben van dit soort bijgeleverde borsteltjes voelt deze (ondanks de haren die alle kanten uitspringen) ontzettend zacht aan. Uiteindelijk breng ik mijn blush nog steeds met mijn eigen borstels aan maar eerlijk, als dit borsteltje wat ronder was dan had hij prima gewerkt.

blog5

Op dit moment bevat het assortiment twee kleuren blush. Ik koos voor de koraalkleurige blush en deze bevat zowel een licht rozige kleur als een iets donkere oranje/rode kleur. Niet meteen wat ik onder koraal versta maar dat neemt niet weg dat beide kleuren ontzettend mooi zijn. Beide kleuren hebben een glanzende finish en bevatten geen glitters. De donkere kleur is voor de lichthuidjes zoals ik ook prima te gebruiken als bronzer.

blog6

blog7

Toen ik de kleuren ging swatchen kwam de grote verrassing. Zowel de lichtste kleur als de donkere kleur zijn ontzettend goed gepigmenteerd en geven zelf bij één veegje heel wat kleur af. Ergens doet de zachte structuur me denken aan de blushes van MAC. En dat terwijl je voor deze blush heel wat minder centjes moet neerleggen.

De lichtste kleur is trouwens ook prachtig als highlighter, al vrees ik dat hij voor de donkere huidjes net iets te licht is.

blog8

Ik gebruik de twee kleuren blush het liefst samen. De lichtste kleur gebruik ik als highlighter en op de appeltjes van mijn wangen. De donkere kleur gebruik ik als bronzer en werk ik meer naar boven toe uit. Het geeft een mooi effect al is het opletten dat je niet teveel product op je kwast hebt.

blog9

Hoewel ik in het verleden sceptisch stond tegenover make-up van ‘den Aldi’ maar laten we eerlijk zijn, ik moet mijn mening herzien. De blush is zeker kwalitatief in orde en dat voor een prijsje van 2,49 euro.

Q: hebben jullie ervaring met Biocura?

7 gedachtes over “Biocura blush – 07 Zacht Koraal – Koraal

      • Hallo Leen

        In de aldi bij mij in de buurt (België) lagen de biocura producten pas in de rekken toen de hele winkel vernieuwd werd. Misschien op zoek gaan naar zo’n vernieuwde winkel? Of een kijkje nemen tussen de douchegels en andere verzorgingsproducten want daar kunnen de crèmes ook tussen liggen.

        Hopelijk vind je ze snel!
        Groetjes

Geef een reactie

