DIY kalender

032

Als het op plannen aankomt dan scoor ik geen goede punten. Ik ben een echte uitsteller en hoewel ik zweer dat ik extra goed werk onder druk, loop ik af en toe goed tegen de muur omdat ik weer eens veel te laat aan een opdracht begonnen ben. Daarom besloot ik aan de slag te gaan en zelf een kalender in elkaar te steken. Omdat ik het resultaat best leuk vond (en perfect is voor komend schooljaar) besloot ik deze makkelijke DIY met jullie te delen.

Ik ging uit van het idee om mijn kalender op te hangen boven mijn bureau. Handig omdat je tijdens het werken onmiddellijk ziet wat er op het programma staat en het neemt geen plek in. Voor zo’n hangende kalender heb je het volgende nodig.

014

Het maken van de kalender is heel makkelijk en gaat snel. Eerst vouw je de stukken karton doormidden om daarna de dagen van de maand op te schrijven. Hier kun je je fantasie de vrije loop laten en je kunt het karton versieren zoals jij wil. Persoonlijk ben ik grote liefhebber van bloemetjes en romantische prints. Daarom koos ik voor gekleurde tape van de Hema met (inderdaad) bloemetjespatroon en een vogeltjespatroon.

016

019

021

020

Eenmaal de tape erop zit is het tijd voor gaatjes in het karton te maken (gaat makkelijk met een breekmes of schaar). Daarna kies je je favoriete foto’s uit en plak je deze met tape op het bovenste deel van het karton. Leuk hieraan is dat je later makkelijk de tape kunt verwijderen en je je foto opnieuw kunt gebruiken. Dan is het tijd om te doen waarvoor een kalender echt dient. Je afspraken noteren.

023

025

026

En dan is het tijd om de twaalf kartonnen aan elkaar te rijgen met een touw. Dat touwtje zorgt er voor dat je de maanden makkelijk om kunt draaien. Et voila, je kalender is klaar om op te hangen.

027

Dit soort kalender is makkelijk te maken, is spotgoedkoop en even leuk als een fotokalender die je online kunt bestellen. Wat vinden jullie, geslaagd of kiezen jullie toch liever voor een staande kalender.

6 gedachtes over “DIY kalender

Geef een reactie

