Picture Time #21

foto

Zondag is picture time dag op jlovesbeauty. Vandaag neem ik samen met jullie een duik in de voorbije twee weken aan de hand van foto’s. En wauw wat waren de voorbije weken druk maar gezellig. Zo ging ik samen met mijn ouders en zussen een weekje naar zee, kocht ik mijn spiegelreflex (waar ik nog steeds verliefd op ben) en ging ik samen met het vriendje een middag naar Gent. Oké, op naar de foto’s.

laika

In een heel impulsieve bui besloot ik om mijn zuurverdiende centjes uit te geven aan een spiegelreflex. Ik droomde er al jaren van en het voelt nog steeds vreemd dat ik hem nu echt gekocht heb. Mijn eerste foto met mijn nieuwe camera was er eentje van mijn favoriete fotomodel, men hondje Laika.

lucht

Zo’n nieuwe camera moet natuurlijk uitgetest worden en dus besloot ik even naar buiten te trekken. De lucht viel me meteen op, iets waar ik anders nooit echt aandacht aan besteedde. Zonde, want wauw wat kan de lucht mooi zijn.

leon

Kleine Léon is ondertussen al twee maanden oud en hij groeit flink. Wat nog leuker is, is dat hij iets minder slaapt overdag en hij dus vaker zijn ogen open heeft. Wat is hij toch een knoddig ventje.

cocktail1

Om de vakantie in te zetten (eindelijk klaar met werken) besloten mijn vriend en ik mijn zus en haar man te bezoeken aan zee. Uiteindelijk namen we hen mee naar ons favoriet plekje aan zee, de cocktailbar. Mijn zus is ondertussen hoogzwanger en bestelde een alcoholvrije cocktail waar rook uitkwam. Babette vond het alvast heel interessant om te zien.

cocktail

Ik ging voor een fleurige cocktail die heel zoet smaakte. Geen flauw idee meer hoe hij heette maar ik vind dit soort fruitige (en veel te zoete) cocktails geweldig.

strand

Om onze middag af te sluiten gingen we nog even naar het strand voor enkele foto’s. Omdat het aan de frisse kant was toen we naar zee vertrokken was ik echt niet gekleed op de warme temperaturen aan het strand. Maar leuk was het wel.

leon

En hier is hij nog een keer, het dotje waar ik tante van ben. Sinds kort lacht hij wanneer je tegen hem praat en geef toe, hoe koddig is zijn glimlach?

emile en babs

Vorige week ging ik samen met mijn ouders en zussen voor een weekje naar zee. De grote vriendjes Emile en Babette waren meteen aan het spelen. Ik blijf het ontzettend lief vinden om hen samen bezig te zien.

zee

Natuurlijk kunnen we niet naar zee gaan zonder een middag aan het strand te luieren. Emile had alvast de tijd van het leven met het maken van een zandkasteel.

zandkasteel

En tadaada, zie hier ons ‘prachtige’ zandkasteel. Zie je trouwens die twee zielige vierkantjes bovenop het kasteel, blijkbaar ben ik (als ik mijn schoonbroer moet geloven) geen held in het maken van zandkastelen.

donkere lucht

En dan werd het opeens ontzettend donker en leek het alsof het elk moment kon gaan onweren.

speelplein

Het leven van meter Jody, mij opofferen om samen met mijn metekindje op de wip te gaan om dan door mijn schoonbroer hoog in de lucht vastgezet te worden.

steven

Ik weet niet steeds niet waarom, maar opeens hing mijn schoonbroer in een boom.

vuurtoren

Sinds kort heb ik mijn favoriet plekje aan zee gevonden. Een oude vuurtoren op een strand zonder appartementen. Kijk gewoon even hoe mooi dit landschap is.

ik strand

Hoewel ik mij insmeerde was ik toch flink verbrand toen we na een lange strandwandeling naar huis gingen. Ik blijf het strand echt een van de meest rustgevende en mooiste plekjes van ons land vinden.

visje

Tijdens een bezoek aan een aquarium kwam ik dit lief visje tegen. Hij bleef de hele tijd voor mijn camera zwemmen en toen ik foto’s terugkeek leek het alsof hij echt stond te lachen.

sgatje

Nog geen uur nadat ik thuis was van zee stond er een feestje op de planning. één van mijn vriendinnen vertrekt binnenkort voor vier maanden op Erasmus en dus gaf ze nog een laatste feestje. In die twee jaar dat mijn vriend en ik samen zijn hebben we al heel wat ‘vreemde’ foto’s van ons samen maar laten we eerlijk zijn, deze verdiend ook wel een plaatsje in die ‘rare foto’s lijst’.

emile

Emile zit momenteel in zijn ‘fotofase’ en hij wil echt op elke foto staan. Levert natuurlijk onwijs schattige foto’s op, zoals deze.

zeepje

Donderdag had ik een shoppingdagje met mama in Brugge. Behalve een nieuwe agenda en een jurkje kocht ik ook een zeepje van de dille & camille. Hier komt nog een apart artikel over maar mijn eerste indruk is positief. Toen ik enkele schoenen paste in de New Look werd ik trouwens bestolen. Een meisje van mijn leeftijd had zomaar in mijn handtas (die op nog geen meter van mij stond) gekeken en mijn gsm eruit genomen. Gelukkig had een vrouw alles zien gebeuren en heeft het meisje mijn gsm moeten teruggeven. Ik snap echt niet hoe mensen zomaar dingen van anderen kunnen nemen. Mijn gsm was volledig plat en er stond geen geld meer op. Hij is trouwens al vrij oud dus meer dan 40 euro zou ze er niet voor gekregen hebben. Zo stom.

laika1

Deze moest er gewoon even in, hoewel mijn hond al vrij oud is (11 jaar) blijft ze dezelfde manieren hebben als toen ze een puppy was. Zo draait ze nog steeds haar hoofdje wanneer ik vraag of ze een ijsje wil hebben.

gent sgat

Door enkele redenen hebben mijn vriend en ik geen vakantie samen. En dus besloten we maar om een dagje Gent als vakantie te zien. Ik blijf Gent echt een prachtige stad vinden.

gravensteen

sgatje1

Om onze portie cultuur op te doen gingen we naar het Gravensteen. Ik ben fan van de middeleeuwen en alles dat met geschiedenis te maken heeft dus ik had de tijd van mijn leven. Super om te zien hoe mensen vroeger leefden.

gent2

En het uitzicht was ook nog eens prachtig. Heb ik al gezegd dat Gent een prachtige stad is?

piano

Na een achtervolging van de politie gezien te hebben zagen we ook één van de piano’s staan. Wat een heerlijk concept. Iedereen die wil (en kan) zingen mag achter de piano plaats nemen en een liedje zingen. Wij hoorden een man zingen waar ik nog steeds kippenvel door krijg wanneer ik er aan terug denk.

gent

Hoewel ik het niet gepland had besloot mijn vriend zoveel foto’s van mij te nemen dat ik makkelijk een ‘outfit of the day’ artikel kan invullen. Ik blijf het vreemd vinden om zelf voor de camera te staan en dus had ik er na een tijdje genoeg van.

gent1

Als afsluiter nog een sfeerbeeld van Gent toen we terug naar de auto wandelden. Prachtig zo’n beginnende zonsondergang.

4 gedachtes over “Picture Time #21

  1. Hé, tof om te horen dat je in Brugge was. Vrijdag geleden was het trouwens late evening shopping 😉 (of hoe zoiets ook heet).Pickpocket blijkt inderdaad de laatste jaren nogal een probleem te worden. Er wordt heel vaak gestolen! Ook al vaak geconfronteerd met ‘bijna-‘ ervaringen. Het ging dan misschien niet om mijn eigen spullen, maar het blijft toch eng. Crisis I guess?!Gent vind ik persoonlijk niet veel bijzonders, heb er vier jaar op kot gezeten, maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar Antwerpen (als ik dan toch voor een grotere stad dan Brugge moet kiezen). Het amusement nog in augustus!

  2. Je mag vaker voor de camera staan 😉 . En.. toch een speciaal effectje, die foto? Volgende keer nemen we een foto overdag, die dan in jullie “mooie-foto-lijst” kan! 🙂

Geef een reactie

