Dille & kamille – Vanille zeep

029

Ik heb een haat/liefde verhouding met zeepjes. Hoe mooi ze er ook uitzien en hoe lekker ze ruiken, ik word steeds teleurgesteld wanneer ik ze gebruik. Ofwel komt de heerlijke geur van het zeepje niet helemaal tot zijn recht op mijn huid ofwel verzorgd ze mijn huid niet zoals het hoort. Dus blijven mijn zeepjes meestal ergens ongebruikt in de badkamer liggen terwijl ik mijn douchegels/bodylotions of bodybutters mee de douche in neem. Toch liet ik me onlangs terug verleiden. Plaats delict was de dille & kamille, één van mijn favoriete snuisterwinkeltjes. Ik kocht voor het eerst een zeepje, 100% plantaardig (of waar staat die “pur végétal” op het zeepje anders voor?). Klinkt goed toch?

031

Omdat het zeepje in een papieren zakje verpakt werd vind ik nergens terug welke producten er echt in de zeep vinden. Daarom ging ik even op zoek op het internet. Daar vond ik het volgende over de zeep.

“Heerlijk zachte Franse zeep, houdt de vochtbalans van de huid op peil, geschikt voor zowel gezicht als lichaam. Voor dagelijks gebruik, met een zacht, zoette vanille geur. Zonder parabenen, dierproefvrij.

Ingrediënten: sodium palmate, sodium palm kernalate, aqua, palm acid, glycerin, palm kernel acid, sodium chloride, tetrasodium EDTA, etidronic acid, sodium hydroxyde, parfum (fragrance), CI 42051/51319, geraniol, limonene, linalool”

Pluspunt is alvast het feit dat de zeep niet op dieren getest werd en geen parabenen bevat. Wat me dan wel minder bevalt is de parfum dat in de zeep zit. Wanneer er ‘pur végétal’ op de zeep staat verwacht ik een zeep met zo min mogelijk parfum.

034

De zeep zelf komt in een rechthoekig blokje van 100 gram. De uitstraling van de zeep doet me denken aan zeep van vroeger. Geen glitter of andere felle kleuren maar simpel en clean. Persoonlijk hou ik hier wel van, zo’n ouderwets zeepje geeft je badkamer meteen dat extraatje. Leuk vind ik ook dat de zeep echte kruiden bevat. Het geeft het gevoel dat je je huid verwend met een 100% natuurlijk product (al weten we door de ingrediëntenlijst dat dit eigenlijk niet helemaal klopt).

Over de structuur van de zeep kan ik enkel positief zijn. Hij voelt zacht aan en smelt wanneer je hem in je handen vasthoudt. Eenmaal je het zeepje nat maakt komt er veel product af maar je moet heel wat wrijven voordat je wat schuim krijgt. Stiekem vind ik dit toch een minpuntje want wat is er leuker dan zo’n goed ouderwets zeepje dat heel wat schuim afgeeft? Daartegen voedt hij door zijn zachte structuur de huid goed.

036

Op naar de geur. Ik vind deze geur echt moeilijk om te beschrijven. Hoewel Dille & Kamille hem beschrijft als vanille zou ik hem eerder beschrijven als kruidig en pittig. Eigenlijk is het de geur die je ruikt wanneer je de dille & kamille binnenloopt. Het is zo’n geur waar je van het eerste moment van houdt of die je liever aan de kant laat liggen. Ik hou wel van dit soort speciale pittige geuren, al vind ik deze wel eerder een wintergeur. De geur blijft trouwens enkele uren subtiel aanwezig.

Kopen of laten liggen?

Mijn mening over dit zeepje is positief. Het assortiment bevat zoveel verschillende (en unieke) geuren dat er voor iedereen wel de perfecte geur te vinden is. Verder heeft het zeepje door zijn ouderwetse uiterlijk en zijn zachte structuur mij kunnen overtuigen. Waarom ik hem zou laten liggen? Het blijft vreemd om met een zeepje onder de douche te gaan, als je liever douchegel gebruikt wel dan zou ik deze laten liggen. Al is het de enige reden dat ik kan bedenken.

Nog een positieve noot om dit artikel af te sluiten? Wel de zeep is lekker budget want hij kost maar €2,25.

2 gedachtes over “Dille & kamille – Vanille zeep

  1. Niet op dieren getest en vrij van parabenen? Ik zeg top! Ik houd ervan als iets niet op dieren is getest. 🙂 Fijn om te horen dat je er zo positief over bent. Heerlijk dat je ook zo’n groot stuk zeep hebt, lovely!

Geef een reactie

