Tag: First…

075

Er is een nieuwe tag in ‘blogland’ en dus kon ik als taglover deze niet laten liggen. De titel verklapt het al, ik vertel jullie vandaag alles over enkele ‘eerste’ dingen in mijn leven.

Eerste woord 
Zoals de meeste baby’s was mijn eerste woordje mama, niet superspeciaal dus.

Eerste beste vriendin
Mijn eerste beste vriendin moet in de kleuterklas geweest zijn. Ik weet haar naam niet meer maar ik weet wel nog dat we heel veel samen buiten speelden. Dat meisje is toen opeens verhuisd en sindsdien heb ik haar nooit meer gezien.

Eerste huisdier
Dat moet ‘Teddy’ geweest zijn. Een hondje die één jaar oud was toen ik geboren werd en hierdoor zijn we samen opgegroeid. Wat heeft dat beestje afgezien. Ik deed hem altijd poppenkleren aan om hem daarna in mijn buggy rond te rijden. Tranen heb ik geweend toen hij dertien jaar later stierf. Verder hebben we ook altijd vissen gehad.

Eerste angst
Vroeger durfde ik niet alleen boven te slapen. Geen idee waarom maar ik dacht altijd dat er mij iemand zou komen halen. Ik viel dus altijd in slaap in de zetel om niet naar boven te moeten. Gelukkig is deze angst al heel lang over.

Eerste persoon die je vandaag een berichtje hebt gestuurd
Men vriendinnetje dat gisteren naar Finland vertrok en ’s morgens haar examen rijbewijs had. Ik vroeg of ze geslaagd was en ja hoor ik kreeg ik berichtje met goed nieuws terug. Nogmaals proficiat meid!

Eerste auto
Een echte auto van mezelf heb ik nog niet maar ik ben volop aan het sparen. Voorlopig rijd ik rond met een hele oude Peugot. En juist omdat ik zoveel met dat autootje rondrijd zie ik hem als mijn auto 🙂
Hoewel hij zo oud is vind ik het een leuk autootje, het open dakje zit compleet vast en de radio heeft het begeven maar verder is hij super om mee te rijden.

Eerste mobiel
Geen idee meer welk meer deze was maar ik kreeg hem op mijn dertiende verjaardag van mijn zus. (hij was trouwens van mijn zus geweest). Ik had er een beltoon van spring opstaan en ik kon er spelletjes mee spelen. Verder deed ik eigenlijk niets met mijn bakje.

Eerste date
Als je onder daten ‘uit eten met kaarslicht’ bedoeld (zoals in de films) dan is dit nog niet zo lang geleden gebeurd met mijn vriendje. Als je daten heel breed neemt dan moet mijn eerste date heel lang geleden geweest zijn. Gewoon met een jongen een romantische middag in het park. (Daar kreeg ik trouwens ook mijn eerste zoen).

Eerste vriendje
Jep, die jongen van hierboven. Het heeft een kleine drie maand geduurd en ik was nog maar 14 jaar. Veel te vroeg om een vriendje te hebben. Het was dan ook geen relatie zoals ik nu heb.

Eerste liefde
Ik heb al enkele lange relaties gehad maar toch is mijn eerste liefde mijn vriendje nu. Hij is gewoon de eerste die ik zo ver toelaat in mijn leven, die mij zo hard doet lachen en waar ik mijzelf oud mee zie worden. Ja dat is toch liefde niet?

Eerste Youtube video
Dat moet een clip geweest zijn van één of andere band. Waarschijnlijk ‘blue’ ofzo. Haha, ik weet wel nog dat ons internetvolume van die maand volledig opgebruikt was door dat ene liedje.

Eerste persoon waarop je bent geabonneerd
‘Juicystar07’, ja zij was in die tijd mijn grote held. Nu bekijk ik haar filmpjes steeds minder en heb ik andere favoriete youtubers. Maar Blair heb ik heel lang gevolgd. De eerste ‘Nederlandse’ youtuber die ik volgde was Teske.

Eerste grote uitgave
Dat moet mijn eerste laptop geweest zijn. Ik had voor het eerst gewerkt en met dat geld ging ik achter een laptop, mijn enige vereiste (oh god, dat is echt te erg) was dat mijn Sims erop konden spelen. Haha. Ik heb die laptop echt kapot gebruikt en vorig jaar is hij na jaren goede dienst gesneuveld.

Eerste baantje
Poetsvrouw in een rusthuis. En vier jaar later werk ik daar nog steeds in de zomervakanties.

Eerste keer het land uit
Als ik mijn ouders moet geloven dan was ik als kleine baby al het land uit. Samen met mijn zussen en ouders ging ik naar Zwitserland. (niet dat ik mij daar nog iets van herinner)

2 gedachtes over “Tag: First…

Geef een reactie

