Troubels in (hair) paradise

PicMonkey Collage

Een paar maanden geleden nam ik de beslissing om mijn haren te laten groeien. Hoe makkelijk mijn bob ook was, I wanted some long hair! Misschien kwam mijn nood tot lange manen door al die prachtige foto’s die op het internet te vinden zijn. Meiden met een paardenstaart tot halfweg hun rug of nog beter met zo’n leuke vlecht die langs hun schouder valt. Mijn favoriet blijft stiekem toch de grote donut die bovenop het hoofd wordt geplaatst. Snappen jullie waar mijn drang tot lange haren vandaag komt? Ik alvast wel.

Maar hoe langer mijn haren worden hoe meer ik me eraan erger. Ergens had ik mezelf wijsgemaakt dat die meiden zo ’s morgens opstonden. Gewoon een vlechtje maken en meer niet. Klaar om de dag aan te kunnen, inclusief complimentjes over hun perfecte kapsel. In theorie blijkt dat mijn haren me niet zo graag hebben. Als ik ’s morgens opsta dan lijkt het alsof de haren een wedstrijdje om ter langst rechtstaan houden. Zo’n dikke vlecht bij anderen lijkt bij mij meer op een zielig sliertje vol uitspringende haartjes. Sexy? Of course (not).

En dan ben ik nog niet gestart met klagen over hoe stijl mijn haren wel zijn. Af en toe heb ik nood aan een portie glamour. Inclusief een grote bos krullen. Helaas wil mijn haar niet mee. Beter nog, na een uur met de krultang in de weer geweest te zijn, hangen mijn haren nog even stijl als ervoor langs mijn hoofd.

Laten we eerlijk zijn, hoe mooi ik lange haren ook vind, als je net als ik van die dikke froezelige haren hebt, dan is het geen pretje. Ergens droom ik al weer van een korte bob al ben ik zeker dat er dan opnieuw enkele troubels in (hair) paradise te vermelden zijn.

Ik doe mijn best om terug elke dag een artikel online te plaatsen. Stay tuned. 

2 gedachtes over “Troubels in (hair) paradise

  1. Ik kan er ook alleen maar van dromen om met van dat perfect gestylde haar op te staan! Bij mij het probleem dat het zo slap en futloos is dat het recht naar beneden valt en er echt zielig uitziet.

Geef een reactie

