Essence Get Big! Lashes mascara’s

015

Mascara is voor mij een onmisbaar product. Het doet je er toonbaar uitzien, zelfs wanneer je jezelf eruit vind zien als een zombie. Maar een goede mascara vinden is een opgave waarvan ik niet weet of het me ooit zal lukken. Vandaag vertel ik wat meer over de Get Big! Lashes mascara’s van Essence. Twee budget mascara’s die mijn aandacht trokken door hun grote borstel en hun leuke verpakking.

018

De twee mascara’s die ik meenam zijn de ‘Volume Boost’ mascara en de ‘Volume Boost Waterproof’ mascara. Beiden voorzien van een verpakking die zo uit een cartoon kan komen. Felgekleurde letters op een blauwe en zwarte huls. Je moet ervan houden maar ik vind het wel iets hebben.

Essence Get Big! Lashes – Volume Boost 

026

De zwarte huls belooft maximum volume en dikke wimpers. Iets wat mijn fijne stompjes wel kunnen gebruiken.

032

Al kreeg ik mijn twijfels toen ik de borstel bekeek. Het is een simpele mascara borstel die je zo vaak ziet. Alleen blijft er heel wat product ophangen die ophoopt in klodders. Niet fijn om op je wimpers aan te brengen en inderdaad ideaal voor een spinnenpooteffect. Iets wat we liever vermijden.

Het resultaat vind ik niet mooi. Het geeft mijn wimpers inderdaad volume en mijn wimpers zijn dikker. Maar alleen omdat de mascara ze aan elkaar doet plakken.

PicMonkey Collage

Essence Get Big! Lashes – Volume Boost Waterproof

075

De blauwe huls belooft net als zijn broertje dikke wimpers en veel volume. Alleen is deze waterproof en loopt hij niet uit wanneer je in je ogen wrijft. Handig voor op een regenachtige dag of tijdens een huilbui.

087

De borstel is iets langer en loopt in een schuine punt af. Verder is hij identiek aan de zwarte variant. Er hoopt zich ook een teveel van product op aan de borstel. Alleen is het effect iets subtieler en krijg ik geen spinnenpootjes.

Het effect vind ik persoonlijk heel subtiel. Mooi voor op een werkdag maar er ontbreekt iets. Waar is dat volume zoals beloofd op de verpakking? Neen, deze is het niet. Al is hij na uittesten wel tegen water bestendig.

PicMonkey Collage1

Wat mijn eindoordeel van deze mascara’s is? Wel niet zo positief. De zwarte variant maakt spinnenpootjes terwijl het effect van de blauwe veel te subtiel is. Raad ik jullie deze aan? Neen, er zijn heel wat betere budget varianten op de markt.

Te koop in het kruidvat voor €2,29

Q: Wat is jullie favoriete budget mascara?

5 gedachtes over “Essence Get Big! Lashes mascara’s

Geef een reactie

