Inspiration: Halloween make-up

PicMonkey Collage

Nog drie weken te gaan en dan is het weer tijd voor het griezeligste feest van het jaar. Inderdaad Halloween. Ik moet bekennen dat ik in mijn hele leven nog maar één keer naar een halloweenfeestje ben geweest. Dat moet zo’n 10 jaar geleden geweest zijn, mijn eerste ”feestje”. In de garage van een vriendin van mijn vriendin. Ik herinner me er heel weinig van, behalve dat ik verkleed was in een ontzettend lelijke heks. Inclusief grijs haar tot halfweg mijn rug, bezem en een vreselijke wrat op mijn neus. Heerlijke tijd toen.

Dat ik mij niet meer verkleed in één of ander vreemd wezen vind ik niet erg. Ik breng mijn halloween het liefst door, gezellig in de zetel, genietend van mijn weekje herfstvakantie. Wat ik wel jammer vind is dat ik niet kan uitpakken met een prachtige halloween make-uplook zoals je die in Amerika ziet. Tuurlijk ga ik net als vorig jaar aan de slag om een look te creëren maar dat is nog even wachten want vandaag toon ik jullie mijn inspiratie. Alle foto’s komen trouwens van de website weheartit.

collage1

1. Creepy doll look

Dit is hoe ik bovenstaande look het liefst beschrijf. Donkere lippen (al dan niet dichtgenaaid), een porseleinen velletje, bloemen in de haren en een opvallende ooglook. Denk hierbij een jurk die Sisi schreeuwt en je bent klaar om op stap te gaan. De look rechts doet me trouwens denken aan die ouderwetse porseleinen poppen. Ik vond ze toen al mooi maar op hetzelfde moment eng. Ongeveer hetzelfde gevoel als ik met deze look heb.

collage2

2. Witte huid, felle lippen

We gaan verder in het poppen thema. Al trekken het kapsel, de witte huid en de felle lippen hier de aandacht. Wauw wat een mooie look links. Zo simpel te maken (al vraag ik me af hoe ze haar wimpers zo wit gekregen heeft) maar zo’n leuk effect. Vooral de combinatie met haar rode haren vind ik geweldig.

collage3

3. Skelet look

De laatste jaren is de skelet look helemaal in. Volgens mij begon het allemaal met die skeleton boy uit Lady Gaga’s videoclip. Het lijkt me ontzettend moeilijk om te maken, maar het ziet er zo leuk uit. De look links is geen skelet maar ik vind hem eng. Zijn het de lange zwarte haren of de mond. Maar één ding staat vast, dat meisje kom ik liever niet tegen in het donker.

collage4

4. De subtiele look

Hier ben ik grote fan van. Een hele subtiele look die zo fijn is dat hij prachtig is. Links zie je een soort van masker die volgens mij prachtig zou staan met een paar donkere lippen. Recht vind ik de wimpers, de felle blush en de zwarte lippen supermooi. Niet echt een standaard halloweenkostuum maar gewoon ontzettend mooi om te zien.

collage5

5. Black eyes

Een hele simpele gezichtsmake-up gecombineerd met een band van zwarte oogschaduw en eyeliner. Ik vind dat het wel iets heeft. Vooral links (geïnspireerd op the black swan?) vind ik onwijs mooi. Die verenwimpers gecombineerd met het strakke kapsel en de structuur in de hals. Als ik zo’n paar wimpers had liggen en ik naar een halloweenfeestje moest zou ik me zo opmaken.

collage6

6. Glitter

Naar deze foto’s kan ik uren kijken. Links lijkt het alsof er een laagje gouden glitter over haar gezicht geverfd werd. Zo subtiel maar zo’n geweldig effect. Rechts, ja wat kan ik hier over zeggen? Wauw, zegt nog niet hoe mooi ik deze look vind. Het lijkt alsof ze een stuk van haar huid afgerukt heeft en er een laagje glitter tevoorschijn kwam. Dit meisje (of degene die haar opgemaakt heeft) heeft ontzettend veel talent!

collage7

7. Broken doll

Een andere variant op de pop, is de gebroken pop. Oké de foto rechts is niet gebroken maar ze valt nog steeds onder de ”doll” look. Geweldige make-up. Vooral de foto rechts vind ik geweldig. De paarse lippen tegen de witte huid, supermooi. Links vind ik de soberheid van de look mooi. Leuk detail dat ze helemaal mooi opgemaakt is in de vlek waar ze niet gebroken werd, terwijl de rest van het gezicht gewoon wit werd gemaakt.

collage8

8. Ombre lippen

Ik heb het idee dat er heel wat ombre lippen tussen de halloweenlooks te vinden zijn. Maar deze twee vind ik mooi. Links het zwarte met het rood terwijl rechts een felle lip met verschillende tinten paars. Let trouwens even hoe de wenkbrauwen in look links ingewerkt werden in de ooglook. Heel mooi opgelost.

collage9

9. Op de ouderwetse manier

Tuurlijk kun je ook voor de goede oude tijd gaan en gewoon als een sprookjesfiguur verkleed gaan. Wat dacht je van roodkapje, alice in wonderland of sneeuwwitje. Hier kun je de make-up zo moeilijk maken als je zelf wil en je helemaal storten op je outfit.

Zoals ik al zei, dit jaar heb ik geen reden om me helemaal uit te leven in een look (behalve voor mijn blog dan). Geen feestje of trick-or-treat tocht maar dat houd me niet tegen om te genieten van al die prachtige looks die er op dit moment gemaakt worden. Mijn favorieten zijn de ‘Black Swan’ look en de glitterlooks. Wat zijn jullie favoriete looks?

 

2 gedachtes over “Inspiration: Halloween make-up

Geef een reactie

