Essence – Stays no matter what Eyeshadow & pencil

blog 010

Toen ik net begon te bloggen waren de Jumbo pencils van NYX een grote hype in beautyland. Dit waren een soort dikke oogpotloden die perfect waren als basis voor de oogschaduw. Ze versterkten de intensiteit van de kleur oogschaduw en ze zorgden ervoor dat deze langer op zijn plek bleef zitten. Omdat ik toen nog niet zo vaak online make-up kocht heb ik nooit zo’n Jumbo Pencil uitgetest en ondertussen zijn de pencils een stille dood gestorven.

Onlangs kreeg ik een déjà-vu toen ik voor het Essence schap stond in het kruidvat. Daar lagen namelijk dikke oogpotloden die me heel erg aan de Jumbo Pencils deden denken.

blog 013

Ik kocht de kleur ’07 Whipped White Frosting’. Een warme gouden kleur met subtiele glitter. Ik kocht dit potlood omdat hij me prachtig leek als highlighter.

Het potlood brengt makkelijk aan en bevat heel wat pigment. Wat me wel opvalt is de dikke structuur. Zo blijft het potlood op je huid liggen en lukt het niet goed om de kleur uit te blenden. Niet meteen de meest perfecte structuur om als oogschaduw te gebruiken. Als highlighter en basis daarintegen is deze dikke structuur ideaal.

Eenmaal aangebracht gaat de kleur nergens heen. Zelf na een dag school zit de highlighter nog steeds netjes op zijn plek, inclusief een hevige regenbui.

blog 028

Toen ik het potlood voor het eerst swatchte viel mijn mond net open. Het potlood bevat heel wat pigment en smeert goed uit. Wanneer de zon erop schijnt zie je pas echt hoe mooi deze kleur is. Een subtiele gouden kleur met roze ondertoon die prachtig staat bij de warme types onder ons.

032

Als basis zijn deze potloden perfect. Het bewijs zie je hierboven. Links zie je enkele kleuren oogschaduw met één veegje. Rechts heb ik dezelfde oogschaduw over het oogpotlood aangebracht. Kijk even hoe mooi. De kleuren komen opeens veel feller en intensiever over. Door de gouden glans in de basis komt er een prachtige glans in de oogschaduw.

002

In deze ooglook zie je het oogpotlood als highlighter aan het werk. Ik bracht hem aan op mijn onderste waterlijn, in mijn binnenste ooghoek en onder mijn wenkbrauwbot (inderdaad, mijn wenkbrauwen hebben dringend nood aan wat plukwerk). Kijk even welk mooi effect hij geeft.

blog 007

Wanneer ik deze gebruik krijg ik het idee dat ik in de weer ben met één of ander high-end product. In realiteit kostte dit potlood me €2,59. Heel erg budget voor de kwaliteit die je krijgt. Enig minpunt dat ik kan bedenken is dat het potlood geen draaisysteem heeft maar dat je hem zelf moet slijpen. Dat wordt een dikke slijper kopen dus. Maar verder kan ik alleen maar lovend zijn over dit product. Ik vrees dat ik binnenkort de andere zeven kleuren ga inslaan.

4 gedachtes over “Essence – Stays no matter what Eyeshadow & pencil

  1. Pingback: Favoriete producten 2013 | jlovesbeauty

Geef een reactie

