Hersenspinsel: Mijn dromen

dream

Of je nu 10 jaar bent of 100 kaarsjes uitblaast, iedereen heeft zijn dromen. Sommigen komen uit, andere blijven voor altijd een mysterie. Al is dat laatste misschien maar best. Zo herinner ik mij dat ik als kind de droom had om ooit zangeres te worden. Gelukkig ben ik met mijn beperkte zangstem nooit verder geraakt dan een optreden op mijn bed, met een haarborstel in de hand terwijl ik zat mee te brullen met mijn casetterecorder.

Met het ouder worden, worden dromen serieuzer maar drijven ze ook steeds verder weg. Die droom om prinses te worden wordt met het ouder worden vergeten en vervangen door andere dromen. Of het nu een reis is naar Amerika of die ene leuke auto die je echt wil hebben. Helaas is het waarmaken van dromen zoveel moeilijker dan het in je hoofd lijkt. Het geld ontbreekt of je beseft dat het echt onmogelijk is om te vliegen of om een wolk aan te raken.

Net omdat dromen waarmaken zo moeilijk is, is het zo speciaal wanneer het je echt lukt om je droom in werkelijkheid te beleven. Misschien mag je na jaren sparen eindelijk het vliegtuig op om een weekje in je droomstad te vertoeven. Of loop je op een dag echt door het gangpad in een prachtige witte jurk.

Dromen is leuk, maar soms ook wat frustrerend. Ik kan duizenden dingen opsommen die ik nog wil doen in mijn leven. Sommigen zullen nooit werkelijkheid worden, anderen dan weer wel. Juist daarom schrijf ik dit stukje tekst. Ik schrijf een soort van wenslijstje vol dingen die ik ooit echt wil beleven. Want als ze nu al zo leuk lijken in mijn hoofd, hoe speciaal moet dat gevoel dan niet zijn in real life.

dream1

1. Reis naar Amerika

Al jaren zeg ik het, ik wil ooit eens naar Amerika. Geen idee wat me zo aan dat land aantrekt, misschien wil ik het gevoel van al die romantische verhalen die we er met de paplepel door soaps in kregen zelf beleven. Maar inderdaad ik zeg Amerika en niet New York. De stad wil ik ooit wel bezoeken maar ik wil even graag de prachtige natuurparken bezoeken. Gewoon een paar weken rondtrekken met de auto en genieten van het avontuur dat ik onderweg tegenkom.

2. Rondrijden in een mini british open

Toen ik een jaar geleden een mini british open aan de kant van de geparkeerd zag staan was ik meteen verkocht. Of het komt door zijn kleine compacte uiterlijk of het ouderwetse gevoel, ik vind dit zo’n leuke auto. Nu ik mijn rijbewijs heb is mijn grote droom om in zo’n auto te rijden of beter nog ééntje kopen. Geen idee wat het gevoel me zou geven mocht er zo’n autootje in mijn garage staan. Inderdaad mijn obsessie met dit soort wagentjes is gewoon te erg. Haha

3. Trouwen

Hoe cliché maar ooit wil ik zelf met zo’n prachtige witte jurk naar mijn aanstaande wandelen. Het lijkt me zo’n speciaal intiem moment. Misschien ben ik van de oude stempel dat ik zo’n trouwfeest wil. Trouwen in de kerk, intiem feest met vrienden en familie maar bovenal eeuwige trouw beloven aan degene waar je het meest van houdt. Woeps, daar komt mijn romantische kant naar boven. 

4. Een luxe-item kopen

Of het nu een handtas is of een paar veel te dure schoenen. Ooit wil ik mezelf eens verwennen met zo’n investering. Ik kwijl wanneer ik foto’s zie van prachtige Louboutins of van Louis Vuitton handtassen. Ze zijn zo duur maar ooit mag ik er eentje van mezelf kopen.

5. Een boek schrijven

Dit is zo’n droom die waarschijnlijk nooit uit zal komen maar misschien omdat ik met die ingesteldheid rondloop. Heerlijk vind ik het om verhalen te schrijven. Mijn eigen personages verzinnen en ze een heel verhaal laten beleven. Ik deed het vroeger al met mijn poppen, nu doe ik het op papier. Het is me nog niet gelukt om een volledig verhaal neer te pennen maar ooit doe ik het. De inspiratie is er al, nu is het alleen nog de juiste manier van schrijven en doorzettingsvermogen vinden. Ik zou het alvast geweldig vinden moest mijn boek er ooit komen.

Al mijn dromen zijn voor lange termijn. Maar ooit hoop ik ze te kunnen schrappen. Dat gevoel moet gewoon zalig zijn!

Q: Wat is jullie grootste droom?

Bloglovin: jlovesbeauty

3 gedachtes over “Hersenspinsel: Mijn dromen

Geef een reactie

