e.l.f. Baked Blush – Pinktastic

blog1 067

Vorige week toonde ik mijn nieuwe e.l.f. producten in een unboxingvideo. Daarin zagen jullie ook de baked blush in de kleur ‘Pinktastic’. Volgens mij één van de mooiste blushes uit mijn stash. Zowiezo vind ik baked blushes iets speciaals hebben maar deze lichtroze blush met felroze nerven is gewoon een pareltje in zijn doosje. Jullie snappen dat ik niet langer kon wachten om hem uit te testen en te dragen.

blog1 069

De baked blushes zijn in vier kleuren te koop en komen uit de ‘duurdere’ studio lijn. Normaal kies ik altijd voor een peachy kleur maar ik besloot om even gek te doen en ik legde de lichtste kleur in mijn virtuele winkelmandje. ‘Pinktastic’ is een blush boordevol subtiele glitter en hij glanst prachtig wanneer de zon erop schijnt. Leuk detail zijn de roze nerven, want deze maken de blush nog iets mooier en geven de blush wat extra kleur.

blog1 078

Doet deze blush jullie ergens aan denken? Volgens mij heeft e.l.f. hun inspiratie gehaald bij de baked blushes van MAC. Geen probleem voor mij want de blushes van MAC vind ik ontzettend mooi. Op gebied van verpakking scoort deze blush dus heel hoog. Vooral wanneer je weet dat deze blush zo’n vijf keer goedkoper is dan een MAC product. Ik was dan ook benieuwd of we hier met een echte budgettopper te maken zouden hebben.

blog1 074

blog1 081

Het swatchen maakte me gelukkig. Hij gaf veel kleur af en voelde zacht aan. ‘Pinktastic’ is een koele blush met een warme gouden glitter. Net omdat hij goed gepigmenteerd is geeft hij een mooie glans na het aanbrengen. Toch vind ik het jammer dat de roze nerven niet meer kleur afgeven. Volgens mij had dit de blush dat extraatje gegeven.

PicMonkey Collage029

”even off topic :Allereerst excuses voor mijn vreemde haar op de foto’s. Ik probeerde even iets uit, al zie ik nu dat dit niet tot het gewenste effect leidde. Hahaha. ”

Maar eenmaal op mijn wangen is het effect bijna niet te zien. Al ligt dat waarschijnlijk aan mijn huidskleur. Ik heb het idee dat de kleur iets te dicht bij mijn eigen huidskleur ligt waardoor het effect wat verloren gaat. Ik heb dus mis gegokt door voor de lichte variant te kiezen. Volgende keer gaan we weer voor een peachy kleurtje. Wel geeft de blush mijn wangen een subtiele roze glans. Deze ga ik dus verder gebruiken als highlighter want daarvoor is hij bij mijn huidskleur heel geschikt.

blog1 072

Wat kan ik zeggen over deze blush? Hij is zo mooi in zijn doosje. Waarschijnlijk is het de glans, de kleur of de roze nerven, maar ik kan uren blijven kijken naar deze blush. De kwaliteit is ook prima, hij geeft best veel kleur af en brengt makkelijk aan. Helaas is hij iets te licht voor meiden met een lichte huidskleur. Al kan hij dan prima dienen voor subtiele highlighter.

Of ik hem aanraad? Wel voor €4,00 per stuk zou ik zeker zo’n baked blush uitproberen. Hij mag dan niet overdonderd zijn van kwaliteit, het is een prima product. Had ik trouwens al vermeld hoe mooi hij is? Al blijf ik erbij, deze is gewoon meer geschikt als highlighter.

8 gedachtes over “e.l.f. Baked Blush – Pinktastic

Geef een reactie

