JlovesHalloween: The Glittery Skin

Halloween2 030

Halloween, een feest waarin iedereen verkleed gaat. Hoe gekker en enger hoe beter. Toch besloot ik om dit jaar voor een heel ander soort look te gaan. Geen eng monster of figuur uit een sprookje, maar wel een vrolijke klodder glitter op mijn gezicht. Het idee erachter was alsof er een stuk uit mijn gezicht gescheurd was en er een glitterhuid tevoorschijn kwam. Op het laatste moment besloot ik het mijn eigen draai te geven met bovenstaande look tot gevolg. Het stond alvast heel leuk.

PicMonkey Collage

Ik haalde mijn inspiratie bij deze twee foto’s. De huid met glitters vond ik al meteen mooi en deze bleef dan ook door mijn hoofd spoken toen ik aan de slag ging met Halloween. De andere foto vond ik mooi door het contrast met de effen huid en de prachtige opgemaakte ogen. Ik besloot om beide foto’s samen te voegen tot één look.

Halloween2 046

Halloween2 032

De look is zo simpel te maken. Je hebt een glitteroogschaduw nodig die veel kleur afgeeft en voor de rest maak je je gewoon op zoals anders (in mijn geval een donkere smokey eye). Op de ene helft van het gezicht teken je met een zwarte eyeliner een vlak met gescheurde randjes. Het moet lijken alsof er iemand je huid ervan gerukt heeft. En dan bracht ik de oogschaduw aan met een make-up sponsje. Ik besloot om er wat diepte in te brengen door verschillende tinten blauw te gebruiken.

Halloween2 034

Halloween2 048

Omdat ik het voor de foto’s een leuk effect vond geven droeg ik een strapless top. Maar voor een halloweenfeestje zou ik deze look combineren met een ouderwetse lange jurk en een statement ketting die hoog in je hals komt. Ik denk dat het contrast met de make-up en de bombastische jurk wel een leuk resultaat zouden geven.

Halloween2 039

Ik heb zoveel producten gebruikt dat het bijna onmogelijk is om alles te noteren. Maar ga even op zoek in je eigen stash en dan kun je dit soort look heel makkelijk na maken.

In wat ga jij dit verkleed voor halloween?

3 gedachtes over “JlovesHalloween: The Glittery Skin

Geef een reactie

