Essence match 2 cover! cream concealer

505

Concealer, het is een product geworden die ik ’s morgens aanbreng zonder erbij na te denken. Puistjes en wallen worden netjes weggewerkt zodat we fris onze (school)dag kunnen starten. De concealer die ik de voorbije maand non-stop gebruikt heb is de ‘Essence match 2 cover! cream concealer. Zonder twijfel één van de fijnste creamy (budget)concealers die ik de laatste jaren gekocht heb.

506

Waar Essence hun inspiratie haalde voor de verpakking is makkelijk te vinden. Zegt de Concealer kit van Bobbi Brown jullie iets? Wel de concealer van dit luxe merk komt in een afgerond zwart doosje waarin twee kleuren concealer zitten. Enig verschil is het doorzichtige plastieken deksel. Leuk dat budgetmerken steeds meer werk in de verpakking van hun producten stoppen.

511

De concealer zelf is één kleur te koop en bevat een donkere en lichte kleur die je kan mengen tot de perfecte kleur voor je huidskleur. Prima idee voor personen die een getinte huid hebben. Maar voor personen met een donkere of lichte huid is dit systeem niet ideaal omdat deze maar één kleur gebruiken. Zonde dus van de tweede kleur. Omdat ik een lichte huid met gele ondertoon heb kan ik beide kleuren gebruiken, hoewel de lichte kleur het best matcht met mijn huidskleur. Leuk idee maar niet ideaal voor de meesten onder ons.

515

De substantie is heel romig en zacht. Hij geeft ook veel kleur af en dekt goed. Het aanbrengen verloopt makkelijk al blend hij wat moeilijk uit. Ook merk ik dat hij soms tegen het eind van de dag ophoopt en in lijntjes trekt. Afpoederen is dus echt een noodzaak.

Hoewel de concealer creamy is voelt hij toch wat droog aan tijdens het aanbrengen. Ideaal dus als je net als ik een droge huid hebt.

PicMonkey Collage

De concealer geeft een mooi resultaat. Links zie je dat ik vrij veel last heb van onzuiverheden. Rechts heb ik een klein laagje concealer op. Het verschil is voor mij prima. De meeste puistjes zijn volledig weggewerkt, anderen zie je nog heel subtiel. Moedervlekken en grote puisten kan hij niet goed aan en deze blijven goed zichtbaar.

PicMonkey Collage2

1. Zonder concealer /2. Met concealer / 3. Concealer + foundation

Voor wallen werkt hij prima. Het is niet dat ik last heb van hele grote wallen onder de ogen maar hij zorgt wel voor een frissere blik. Vooral nadat ik hem afpoeder is het verschil goed te zien.

507

Ben ik betoverd door de Essence match 2 cover! cream concealer? Ik vind het een prima budget concealer die doet wat ik van een concealer verwacht. Hij werkt puistjes weg, dekt goed en werkt prima voor wallen. Jammer is dat deze enkel in één kleur te koop is waardoor hij niet voor alle huidskleuren geschikt is en dat afpoederen echt een must is.

Te koop in het kruidvat €2,59

6 gedachtes over “Essence match 2 cover! cream concealer

  1. Pingback: Favoriete producten 2013 | jlovesbeauty

Geef een reactie

