JlovesHalloween: Sugar Skull make-up

 

003

Toen ik een lijstje opstelde met looks die ik voor Halloween wou maken stond de ‘Sugar Skull make-up’ stipt op nummer één. Sugar skulls zijn versierde doodshoofden die worden gemaakt voor de Dia de los Muertos, ofwel de Day of Dead. In bepaalde landen (Mexico) is deze dag een feestdag en worden de overledenen herdacht. Omdat ik deze sugar skulls zo speciaal vind besloot ik zelf aan de slag te gaan met deze look als resultaat.

014

Net door zijn betekenis kun je bij een sugar skull je fantasie de vrije loop laten gaan. Bloemen, hartjes, kleurrijke lijnen, alles kan en mag. Ik besloot voor een vrouwelijke versie te gaan met roze versiersels, een roze bloem op mijn kin en roze lippen. Ik wou eerst nog een grote bloem op het voorhoofd zetten maar omdat mijn hoofd best klein is werd dit iets te druk en heb ik hem toch maar weggelaten.

020

Eigenlijk is zo’n sugar skull simpel te maken. Je hebt enkel een stevige hand, een matte witte oogschaduw, een zwarte eyeliner en enkele kleuren oogschaduw nodig. Al bleek snel dat zo’n witte oogschaduw niet de beste optie was, uiteindelijk heb ik vier oogschaduws aangebracht om af te werken met een laagje glitter (niet zo’n goed idee). Als je niet zoals ik wilt sukkelen met verschillende kleuren witte oogschaduw raad ik je aan om zo’n setje grime make-up te halen. Voor de rest heb ik me gebaseerd op verschillende foto’s van sugar skulls.

Extra tip is om je oren mee te nemen met de witte verf. Die was ik even vergeten. Haha.

016

Op de meeste foto’s zie je meisjes met losse gekrulde haren. Ik vond het mooier om mijn haar bovenaan te touperen en de rest met pinnetjes vast te zetten. Een grote bloem kan niet ontbreken.

Mijn outfit is een zwart oud rokje die ik over mijn schouders gelegd heb. Daaronder zou ik een zwarte top dragen gecombineerd met een zwarte maxi skirt en een paar pumps. Om het rokje wat weg te werken heb ik er een zwart lint overgebonden in een strik. Zo kreeg ik meteen een hoge hals. Wil je het echt afmaken kun je hierbij nog een grote zwarte hoed dragen.

021

Ik blijf deze Sugar Skulls geweldig vinden. Jammer dat we hier in België Halloween niet zo uitgebreid vieren. Anders was dit zonder twijfel mijn outfit geworden.

5 gedachtes over “JlovesHalloween: Sugar Skull make-up

Geef een reactie

