Elf Essentiel: Shimmer

021

Kan er ooit teveel glitter zijn? Volgens mij niet en dus bestelde ik bij Elf een shimmer powder. Zij noemen het een shimmer blush, voor mij valt dit product eerder onder de highlighters. Ik ben al heel lang op zoek naar een goede budgethighlighter en dus was ik benieuwd naar hoe deze me zou bevallen.

025

De highlighters van Elf zijn in twee tinten te koop. Omdat mijn huidskleur een gele ondertoon heeft koos ik voor de warme versie met gouden ondertoon. Hij kreeg dan ook de toepasselijke naam ‘Gold’. De andere tint heet ‘Pink’ en is een koele kleur. Voor elk wat wils dus.

024

De highlighter komt in een witte plastieken doosje met een extra borsteltje. Onder dat borsteltje zit trouwens een mini spiegel verstopt. Leuk detail maar niet echt handig in gebruik. Het borsteltje zelf prikt een beetje en verliest zijn haartjes maar voor onderweg werkt hij prima. In de doosjes zit trouwens 6 gram product.

023

Zonder flitser in buitenlucht 

035

Zonder flitser in daglicht

Wat is hij mooi niet? Ik wou mijn flitser niet gebruiken waardoor de grove glitter niet tot zijn recht komt maar je krijgt een idee. De highlighter heeft een witgouden kleur en bevat veel glitter. Zowel fijne glitter als grove glitter. Ik vind het een mooi effect geven.

040

De kwaliteit is prima. De highlighter geeft veel kleur af en komt in de zon perfect tot zijn recht. Op de swatch zie je dat de glitter wat fall-out heeft. Het is dus nodig om even af te tikken voordat je het product aanbrengt want hoe mooi glitter ook is, we willen er niet uitzien als een glitterbal.

PicMonkey Collage

Tuurlijk moest ik de highlighter even uittesten. Ik bracht hem aan op mijn jukbeen en zoals je ziet geeft hij een prachtige gouden gloed. De foto’s heb ik met flitser genomen zodat de glitter extra tot zijn recht komt, geen nood in real life is hij dus niet zo opvallend. Daarnaast gebruik ik hem ook graag bij mijn wenkbrauwbot. Kijk even hoe mooi de glitter in deze look is.

020

Wat een prachtig product is dit. De gouden kleur geeft zo’n warme gloed aan mijn gezicht en hij is onmisbaar geworden in mijn ooglook. Behalve de poederige structuur is dit echt een prima budget highlighter.

te koop voor €2,50, via eyeslipsface

5 gedachtes over “Elf Essentiel: Shimmer

Geef een reactie

