Essence all about matt fixing compact powder

024

Enkele weken geleden was het weer zover. Toen ik mijn gezichtspoeder wou aanbrengen moest ik de laatste stukjes poeder echt uit hun doosje schrapen. Met een half afgepoederd gezicht ging ik naar het kruidvat voor een nieuw exemplaar. Daar viel mijn oog op een witte poeder in het schap van Essence. Ik wou al langer zo’n transparante poeder uittesten en dus werd deze mijn nieuwe vriendje.

010

De poeder komt in een rond plastieken doosje. Helemaal doorzichtig en zonder veel tierlantijntjes. Heel basis maar het deksel sluit goed en hij kan tegen een stootje want onhandig als ik ben liet ik hem al vallen (en hij is nog steeds heel). Je krijgt 8 gram product en leuk detail, hij is voor alle huidskleuren te gebruiken.

011

Een gezichtspoeder die iedereen mooi staat? Inderdaad, door zijn witte kleur is hij transparant op de huid en dus maakt het niet uit of je een bleekscheet bent of een donkere huid hebt. Praktisch ding dus.

021

022

In de poeder zelf zijn de streepjes een leuk detail. Na hem enkele keren te gebruiken verdwijnen deze wel maar wanneer je hem pas koopt ziet hij er prachtig uit.

Maar hoe bevalt deze gezichtspoeder me? Ik heb hem nu enkele weken getest en hoe meer ik hem gebruik hoe fijner ik hem vind. Hij matteert de glimmende zones op mijn gezicht. Maakt mijn gezicht op een subtiele manier gladder en hij zorgt ervoor dat mijn make-up wat langer blijft zitten. Hij doet dus alle dingen die ik van een goede poeder verwacht.

004

Hier draag ik enkel een laagje foundation en wat concealer. Mijn neus en wangen zijn mijn glimmende plekken.

018

Hier draag ik een dun laagje all about matt fixing compact powder. Zie  je hoe hij mijn gezicht wat gladder maakt?

023

Of ik overtuigd ben? Zeker en vast. Het is een prima budgetproduct die zijn werk goed doet. Ik gebruik hem standaard en hoewel het nodig is om af en toe bij te poederen kan ik geen andere negatieve punten bedenken. Meer van dit, Essence.

Te koop in het kruidvat, €2,99 

Volgen? Bloglovin/twitter/facebook

6 gedachtes over “Essence all about matt fixing compact powder

  1. Pingback: Favoriete producten 2013 | jlovesbeauty

Geef een reactie

