Picture time – november + december 2013

3011

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen, de laatste twee maanden van 2013 waren druk. Zo druk dat ik amper de tijd had om blogs te lezen, laat staan om zelf te schrijven. Ik ga er niet te diep op in maar ik wil dit jaar met goede cijfers eindigen en dus heb ik me de afgelopen tijd volledig gefocust op school (en nu nog steeds). Maar het is eindelijk vakantie en dat betekent dat ik wat meer tijd heb voor mijn blogje.

Ik wil jullie trouwens nog even bedanken voor de vele lieve mailtjes die ik kreeg, de nieuwe volgers en de cijfers die hoog bleven, ondanks de stilte op mijn blog. Ik kan niet beschrijven hoe speciaal dit voelt. En daarom een extra lange picture time, omdat ik weet dat dit één van jullie favoriete artikels is. Neem er dus een warme tas koffie bij, sla een dekentje over je heen en dan neem ik je mee achter de schermen van mijn leventje.

PicMonkey Collage

November startte ik met een geweldig mooi uitzicht. Je ziet het niet goed op de foto maar er was een dubbele regenboog te zien. Vooral de donkere lucht maakte het nog extra speciaal om te zien. Enkele dagen later was het alweer tijd voor Sint-Maarten. We hebben het gezellig met de familie gevierd en hoewel ik er nu echt wel te oud voor begin te worden blijf ik dit één van de tofste (en lekkerste) feestjes vinden. één van mijn pakjes was een nieuwe trui. Let dus even niet op mijn rare gezicht maar wel op de collar van jeans. Hij is afneembaar en je kunt hem dus onder elke trui dragen die je wil. Geweldig!

PicMonkey Collage2

De tijd vliegt echt voorbij. Mijn kleine nichtje is ondertussen al drie maand oud en het is gewoon super om te zien hoe hard ze veranderd. Ondertussen ben ik gestart met iets nieuws. Ik heb altijd al graag gebreid (of ik het goed kan is iets anders) maar de laatste maanden ben ik er iets dieper op ingegaan. Ik heb al twee sjaals en een muts afgewerkt en het mag een duf imago hebben. Het is super om een eigen sjaal te maken. Zowiezo ben ik helemaal in de gebreide truien (ja opnieuw die trui 🙂 ) vooral wanneer ze gecombineerd zijn met een collar en een statement ketting. Dit was een uitprobeersel en ik weet nog steeds niet of ik deze combinatie geslaagd vind. Wat vinden jullie?PicMonkey Collage3Mijn favoriete moment van het jaar, wanneer de kerstboom gezet wordt. Wist je trouwens dat de kerstboom vroeger echt in brand werd gestoken zodat de mensen niet bang hoefden te zijn van de donkere avonden. Geef mij dan maar lichtjes en kaarsjes om de boel wat gezelliger te maken. De kaars die je hierboven ziet is trouwens mijn favoriet op dit moment. Ik kocht hem in een gezellig winkeltje hier in mijn buurt en hij ruikt heerlijk naar wintervruchten. Moet ik nog uitleggen waarom deze constant brand?

Nu de kerstboom er staat leek dit me het perfecte moment om met de bekende ‘bokeh’ te spelen. Kort uitgelegd zijn dit die bolletjes die je ziet. Ik vind het wel een leuk effect geven. Al denk ik dat het nog mooier is met hartbokeh. Iets wat ik de komende dagen wil uitproberen. PicMonkey Collage4De laatste weken stonden er heel wat feestjes gepland waarvoor ik me iets meer moest optutten. Leuk want ik kon mijn nieuwe ‘fake’-chanel tasje meteen meenemen. En ik probeerde voor het eerst papilotten uit. Het geeft wel een heel glamoureus effect zo’n opgerolde dingen in je haar. Maar het resultaat mocht er wel zijn want voor het eerst in mijn leven had ik natuurlijke krullen. Helaas haalden ze wel het feestje niet. O wat is het fijn om dik sluik haar te hebben. Tips iemand?

PicMonkey Collage5

Een dag later was het de doop van mijn nichtje. Het thema was roze en mijn zus had deze prachtige rozen gevonden. En natuurlijk mocht Babette niet ontbreken. Wat is ze gegroeid hé? Maar het is nog steeds een speelse puppy die alles doet wat ze eigenlijk niet mag. Zoals hier, toen ik haar vond terwijl ze op de vensterbank stond. En de laatste foto, tjah wat kan ik hier over zeggen. Schoonbroer, schoonzus band.
PicMonkey Collage6

Tuurlijk moest ik ook wat foto’s nemen van het eten. Ik blijf fan van het goede ouderwetse eten. Kip met groentjes en verse kroketten. Zoiets kan ik elke dag eten. Met als afsluiter een lekkere roze ijstaart.

Het gebeurt niet zo vaak dat het lief en ik samen mooi op de foto staan. Maar deze keer was dit wel het geval. Mijn jasje komt trouwens van de Hema. Ik wist niet dat ze daar zo’n leuke kleren hadden. PicMonkey Collage7

Vorig weekend ging ik samen met het lief naar het ijsculpturenfestival in Brugge. Het thema was Frozen (die nieuwe disneyfilm) en het was prachtig. Zo’n luster zou ik later ook wel in mijn huis willen hangen. Al weet ik nog steeds niet of dit echt ijs was of namaak.

PicMonkey Collage8

Het thema vond ik echt geweldig. Al die disneyprinsessen en details. Het leek even of ik in Disneyland aan het rondwandelen was. Een aanrader als je nog iets leuks wil doen deze vakantie.

Die laatste foto moest hier gewoon staan. Wat gebeurt er als je aan het lief vraagt om een foto te maken? Hij vergat de flits aan te leggen waardoor ik er zoals hij zo mooi zei nogal blauw op de foto stond. Maar verder is dit één van mijn favoriete foto’s. Wat een prachtige kleuren.
PicMonkey Collage9

Na het ijsfestival gingen we old school een starbuckskoffie drinken in het station. Ik nam voor het eerst de toffee late (of iets in die aard) en hoewel hij heel zoet was, vond ik het lekker. Mijn vriend heet trouwens helemaal geen Quintin, geen idee hoe ze bij die naam gekomen zijn. Mijn naam was trouwens voor het eerst bijna juist gespeld.

Nu het donker wordt vind ik het super om te spelen met de sluitertijd van mijn camera. Ik geef toe, ik neem meer mislukte foto’s maar soms zitten er interessante foto’s tussen. Zoals deze van een rondpunt tijdens het naar huis rijden.
PicMonkey Collage10

Zoals ik al zei, het is vakantie. Ik heb binnen enkele weken nog wat examens, dus ik ben momenteel druk aan het studeren aan frans. Dit blijft zo’n moeilijk vak maar ik begin het steeds liever te doen. Verder heb ik mijn kamer helemaal winterproof gemaakt met mijn kerstboom en ben ik van plan om enkele DIY’s uit te proberen. Ik heb alvast enkele spulletjes gekocht.

Die Mod Podge kun je trouwens in het kruidvat vinden. Dus mocht je hiernaar op zoek zijn, kijk zeker daar even.

Ik had jullie gewaarschuwd, een heleboel foto’s deze keer. Vanavond ga ik gezellig vieren met de familie. De kerstman komt even langs en de pakjes liggen al klaar om uitgepakt te worden. Ik wens jullie alvast al een hele fijne kerst!

2 gedachtes over “Picture time – november + december 2013

Geef een reactie

