Mijn doelen voor 2014

00111

Het is bijna 2014 dus het wordt dringend tijd dat ik mijn lijstje van goede voornemens maak. Eerlijk, ik moet een beetje met mezelf lachen want ik en lijstjes. Nah, niet zo’n goede combinatie. Maar 2013 was een goed en inspirerend jaar en dus moet ik die positieve lijn wel doortrekken naar 2014. Inderdaad met een lijstje doelen. Misschien motiveert het één van jullie om ook enkele doelen voor het nieuwe jaar op te schrijven. Klaar? Hier gaan we.

1. Schooljaar positief afronden

Wel, ik moet het bekennen. Op dit moment ben ik die strever in de klas die er alles aan doet om goede punten te behalen en voor het eerst in jaren merk ik dat het vele studeren me echt goede resultaten bezorgt. Naar de kers op de taart moet ik dus niet lang zoeken. Ik moet en zal een rapport behalen zonder onvoldoendes. Dat lijkt me wel een fijn doel om te behalen dit jaar. En nog even wat motiverende woorden, hoe moeilijk het lijkt er is altijd wel ergens een plekje waar je je helemaal thuis voelt. De ene moet er gewoon wat langer naar zoeken dan de andere. Maar ik spreek uit ervaring, het komt uiteindelijk wel allemaal goed.

2. Mijn blogje wat beter up to date houden

Oké, laten we eerlijk zijn. Ik moet zowat de slechtste blogger geweest zijn in het voorbije jaar. Het is niet dat ik niet wou bloggen, de tijd ontbrak en ik was met andere dingen bezig. Maar nu ik terugkijk naar mijn artikelen van het voorbije jaar vind ik het jammer om te zien dat ik zo weinig geschreven heb. In 2014 doen we het dus beter. Zonder lange pauzes en met heel veel artikels.

003

3. Me verdiepen in de wereld van fotografie

Ik heb mijn camera nu al enkele maanden en ik begin nu pas de basis wat te leren. Maar het lijkt me super om wat meer te kunnen spelen met mijn foto’s. 2014 wordt dus het jaar waarin ik mezelf wat meer ga leren over digitale fotografie en wat kritischer wordt over mijn foto’s. Want deze zijn helemaal nog niet perfect.

4. Leren editen

Er komen niet zo vaak filmpjes online. Gewoon omdat ik nooit tevreden ben over hoe ze eruit zien. De ideeën zitten in mijn hoofd maar komen er nooit uit. Het wordt dus tijd om hier eens verandering in te brengen. Ik ga binnenkort eens op zoek naar een goede video editor en dan ga ik aan de slag zodat die ideeën eindelijk eens met jullie kan delen.

029

5. Genieten van de kleine dingen

Wanneer ik naar buiten kijk zie ik een prachtige hemel. De lucht kleurt grijs, rood, blauw en geel. Er zijn zoveel kleine dingen in het leven waar ik niet meer bij stil sta. Jammer want het zijn die kleine momenten die ik moet koesteren. Ik ga dus proberen om wat minder te denken en wat meer te doen.

Met deze vijf voornemens sluit ik 2013 af. Ik weet trouwens niet hoe dit jaar zo snel voorbij is gegaan. Het lijkt alsof het gisteren nog 2012 was. Ik hoop dat 2014 net zo goed wordt als 2013, met even leuke momenten en herinneringen. Al blijft 2013 voor altijd het jaar waarin ik 2 keer tante werd, mijn rijbewijs haalde en eindelijk mijn leven wat in orde kreeg. Welke doelen staan er op jullie lijstje?

Een gedachte over “Mijn doelen voor 2014

Geef een reactie

