Review: Kneipp douchegel – amandelbloesem

011

Hallo allemaal. Hopelijk hebben jullie de voorbije feestdagen goed doorgekomen. Vandaag is het alweer één van mijn laatste dagen vakantie en dus wordt het waarschijnlijk een rustig dagje. Meestal start ik zo’n luie dag met een warme lange douche zodat ik volledig ontspannen aan mijn dag kan beginnen. Dit natuurlijk met mijn favoriete douchegel van dit moment. De amandelbloesem douchegel van Kneipp.

019

Ik weet nog enkele jaren terug dat ik de hele filosofie en geschiedenis van dit merk vanbuiten moest leren voor een examen. Watertherapieën en natuurlijk producten.  Ik vond hun filosofie toen heel interessant en ik wou meteen enkele van hun douchegels uitproberen. Maar toen ik enkele flesjes opende spraken de geuren me absoluut niet aan. Ik hou van subtiel, fris en vrouwelijk maar wat ik toen rook waren vrij sterke geuren als lavendel, patchouli en munt. Niet mijn ding en dus kocht ik nooit iets van dit merk.

Enkele maanden terug besloot ik opnieuw een poging te wagen en ik ontdekte de amandelbloesem. Geen idee of ik die vroeger net gemist had of dat deze nog niet zo lang in het assortiment zit maar ik was meteen verkocht.

027

De geur is nog steeds vrij sterk maar door de bloemengeur is hij ook subtiel. Geuren zijn heel persoonlijk en moeilijk te beschrijven maar als je van vrouwelijke bloemengeuren houdt dan zit je met deze geur goed. Leuk weetje is dat amandelolie zorgt voor een zachte soepele huid. Deze is dus heel geschikt voor personen met droge huid of om je huid extra te verwennen tijdens de koude wintermaanden.

021

De structuur van de douchegel is vrij dik en zacht. Persoonlijk vind ik dit soort structuur heerlijk want je voelt gewoon dat hij je huid goed verzorgd. Wel schuimt hij niet zo sterk en heb ik het gevoel dat hij niet zo goed uitsmeert waardoor je per douchebeurt vrij veel product nodig hebt. Maar dat weegt natuurlijk niet op tegen een zacht huidje. Want zo voelt je huid echt na gebruik.

De geur blijft na het wassen lang subtiel aanwezig en na het douchen ruikt de hele badkamer superlekker naar amandelbloesem. Nog een leuk extraatje is dat de geur ontspant, perfect dus om ’s avonds te gebruiken zodat je heerlijk ontspannen naar bed kan gaan.

017

Ik beken dat ik helemaal gek ben op deze douchegel. Ik heb andere (veel duurdere) douchegel die mijn huid niet zo goed verzorgen als deze en de geur, tjah die blijft zo lekker. Het is dus even zoeken naar de goede geur maar eenmaal je die te pakken hebt, wel dan heeft Kneipp je helemaal betoverd.

Prijs: 4,99 euro
Te koop: kruidvat, DI en andere drogisterijen

Ik ben benieuwd of jullie Kneipp kennen.

facebook – twitter – instagram

6 gedachtes over “Review: Kneipp douchegel – amandelbloesem

  1. lijkt me heerlijk! Kneipp is in dit huis altijd een favoriet geweest (om je spieren los te maken hebben ze ook een hele fijne ^^) Amandel is echt een geur waar ik vaak mee douche 🙂

Geef een reactie

