Review: Elf – Jumbo Eyeshadow Stick ”Little Miss Thing”

1

Toen ik net blogs begon te lezen was er één product waar iedereen het over had. De jumbo eyeshadow pencils van NYX. Dit waren dikke oogpotloden die je als basis onder je oogschaduw aan kon brengen. Jaren later zie je ze nog amper verschijnen maar gelukkig werden de dikke potloden opgepikt door andere make-upmerken. Vandaag vertel ik jullie meer over de eyeshadow sticks van Elf.

7

4

Momenteel verkoopt Elf de Eyeshadow sticks in tien verschillende kleuren. Ik koos voor ‘Little Miss Thing’ een lichte gouden kleur met een prachtige shimmer.

De sticks komen in een witte huls met doorzichtige dop en een draaistysteem in de kleur van het product. Op het draaisysteem zit ook een sticker met de naam. Een simpele maar prima verpakking die typisch is voor de essentiel lijn van Elf. Waar ik me wel wat zorgen over maak is die doorzichtige dop. Want uit ervaring weet ik dat deze snel breken. Niet zo handig dus voor personen zoals ik die hun spullen nogal vaak laten vallen.

PicMonkey Collage

De stick heeft een draaisysteem. Handig want zo hoef je je potlood niet te slijpen en zie je meteen hoeveel product de stick bevat. Leuk detail is dat de dop groot genoeg is zodat je onmogelijk je potlood kunt persen wanneer je de dop erop klikt. Rechts zie je trouwens het potlood volledig uitgedraaid. Veel product maar de huls zelf is toch dubbel zo groot.

9

Ik zei het al. Deze dikke potloden zijn door hun creamy structuur perfect als basis. Zo’n basis zorgt ervoor dat je oogschaduw langer blijft zitten en dat de kleur van je oogschaduw iets meer naar voren komt. Prima dus voor oogschaduws die niet zoveel pigment bevatten. Als je de eyeshadow stick zonder oogschaduw wilt aanbrengen is het door zijn structuur wel opletten dat hij niet in lijntjes trekt.

Dit potlood is zacht en smeert makkelijk uit. Je kunt hem dus heel makkelijk over je hele ooglid of op je waterlijn aanbrengen. Wat ik ook fijn vind is dat de stick meteen heel veel kleur afgeeft.

5

De kleur is moeilijk te omschrijven. Hij ligt zowat tussen goud en zalmkleur in en heeft een prachtige subtiele glitter. Ook zie ik er wat champagnekleur in. Prachtige kleur.

6

Eén van mijn favoriete oogschaduws van MAC is Honey Lust. Een gouden, roze kleur met geweldige glitter. Helaas is hij vrij sheer en komt er niet zoveel kleur vanaf. Een goede basis is dus noodzakelijk en kijk even wat ‘Little Miss Thing’ met deze oogschaduw doet. De kleur komt echt naar voren en de glitter wordt extra benadrukt.

8

Kort samengevat zijn de Jumbo Eyeshadow Sticks van Elf een prima basis. Ze brengen de oogschaduw meer naar voren en laten de kleur echt knallen. Moet ik vertellen dat deze onmisbaar was in mijn ooglook van oud en nieuw? Hij zorgde er alvast voor dat mijn make-up de aftelling naar 2014 overleefde. Zijn jullie al bekend met deze Jumbo Eyeshadow Sticks?

Prijs: 2,50 euro
Te koop: webshop eyes lips face

Hier kun je me volgen
bloglovin facebook – twitter – instagram

5 gedachtes over “Review: Elf – Jumbo Eyeshadow Stick ”Little Miss Thing”

Geef een reactie

