Catrice Celtica en Essence love letters: mijn favorieten

PicMonkey Collage3

Mijn favoriete budgetmerken zijn Essence en Catrice. Beiden hebben goede producten voor een goedkoop prijsje maar wat ik het leukst vind zijn hun Limited editions. Het geeft iets speciaals, producten die maar beperkte tijd te koop zijn. Al vond ik de edities van de voorbije maanden het net niet en dus is het al tijden geleden dat ik nog zo’n limited edition product kocht. Binnenkort brengen Essence en Catrice elk een nieuwe LE-lijn uit en dit keer hebben ze mijn aandacht opnieuw kunnen trekken. En daarom leek het me leuk om op de goede ouderwetse manier een lijstje voor mezelf op te stellen met de producten die volgens mij de moeite waard zijn om te kopen.

PicMonkey Collage

Met Valentijnsdag in aantocht en een vleugje nostalgie zijn liefdesbrieven het thema voor deze romantische look. De producten zijn ontworpen met liefde voor detail, leuk om te krijgen én leuk om te geven! Zachte pasteltinten en subtiele texturen doen de harten van alle beauties sneller kloppen. Je wordt onmiddellijk verliefd wanneer je het oogschaduwpalet met zes kleuren, de exclusieve stampy set voor nagels en het mini noteboek voor spontane dichtregels ziet. Zo verliefd!

1. Jumbo sheer stick 01 rosy in love prijs € 2,59 Ik ben dol op de Jumbo pencils van Essence. Ik heb er enkele voor mijn ogen en ik hoop dat deze pencils voor de lippen minstens even goed werken. Momenteel ben ik helemaal into de roze lippen en dus ga ik deze zeker eens swatchen, want ik ben benieuwd naar deze!

2. Powder papers 01 paper romance prijs € 2,39 Ik merk dat mijn huid steeds vaker gaat glimmen. Zo’n glimmende discobol wil ik natuurlijk niet zijn en dus zijn dotting paper altijd handig om even te ontvetten. Klinkt verschrikkelijk niet? Maar zo’n mooi doosje is gewoon handig voor in mijn tas.

3. Highlighter powder 01 love poem prijs € 3,39 Wat een mooie poeder. Of het echt een highlighter is valt nog af te wachten maar op de productfoto’s is hij alvast prachtig. Hier ben ik ook heel benieuwd naar.

 4/5. Stampy set 01 I’m on cloud nine prijs € 2,99 Lang geleden kreeg ik een setje Konad cadeau en ik doe er veel te weinig mee. Maar als ik eerlijk ben zou ik wel wat meer willen experimenteren. Leuk dus dat Essence met zo’n stampingset komt, helemaal in het teken van Valentijn. Perfect dus om je vriendje te betoveren met je hartjesnagels.

PicMonkey Collage2

Mystiek. Magisch. Celtica. Vloeiend zijde, fijn kant en laagjes van fijne tule veroveren de catwalks dit seizoen. Haute Couture jurken betoveren het publiek en zorgen voor een vrouwelijke, romantische wereld met zachte, bijna transparante details. Keltisch geïnspireerd en daarmee gebonden aan de natuur en omgeven door een vleugje mysterie. Limited Edition “Celtica” by CATRICE weerspiegelt deze trend in beauty items van half januari t/m eind februari 2014. Taupe, paars en lavendel worden gecombineerd met fris perzik en helder koraal. De absolute must-have van deze Limited Edition is de Multicolour Highlighter met een mat, licht parelglanzend effect die de huid laat stralen.

6. Sheer Lip Colour C01 Pinkadoxa prijs: € 3,99 Kun je ooit genoeg lippenbalsems hebben? Oké, deze ziet eruit als een lippenstift maar na het opzoeken van swatches merk ik dat hij heel sheer is. Geen felroze kleur maar een mooi glosje. Daarom niet minder mooi.

7. Baked Eyeshadow C03 Celtic by Nature prijs: € 3,89 Ik hou van bruine oogschaduw en ik hou van Baked oogschaduw. Twee vliegen in één klap dus. Maar het was vooral het pigment dat me deed watertanden. Volgens mij een hele mooie basiskleur voor in mijn stash.

8. Multicolour Highlighter C01 Far And Beyond prijs: € 5,59 Moet ik hier nog extra uitleg bij geven? Wauw, wat een prachtige verpakking. Ik ben benieuwd hoeveel kleur deze afgeeft.

9. Baked Eyeshadow  C02 LOVEnder prijs: € 3,89 Opnieuw een baked oogschaduw maar dan een lichtpaarse kleur. Hier ben ik al langer op zoek naar want ik vind paars echt een prachtige kleur om wat diepte in mijn ooglook te steken.

10. Celtic Nail Flakes C01 Pinkadoxa prijs: € 2,99 Dit is een product dat ik nog niet vaak ben tegengekomen. Op de swatches lijken het allemaal kleine steentjes die je op je nagels kunt zetten. Heel apart maar heel mooi. Ik ben er wel nog niet uit of ik de roze kleur wel geslaagd vind. Even in het echt bekijken dus.

Wauw, lang geleden dat ik nog zo enthousiast was over de Limited Editions van Catrice en Essence. Waarschijnlijk ga ik enkele van de producten aanschaffen (highlighters!!) en dan zien jullie de reviews wel verschijnen. Naar welke producten zijn jullie benieuwd?

Catrice Celtica: te koop vanaf half januari tot eind februari in kruidvat
Essence love letters: te koop in België in januari en februari / Nederland: vanaf februari tot half maart in kruidvat

2 gedachtes over “Catrice Celtica en Essence love letters: mijn favorieten

Geef een reactie

