Tag: Crazy Dog Lady

076

Wat ik de voorbije weken bijgeleerd heb? Heel veel bloggers hebben katten. Niet vreemd dus dat de kattentag zowat op elke blog voorbij kwam. Maar helaas, ik heb geen katten. Maar wel een hond. Er is altijd al een hond in mijn leven aanwezig geweest en dat waarschijnlijk altijd zo blijven. Moet ik nog vertellen dat ik zowat een gat in de lucht sprong toen ik zag dat Eline een hondentag had gemaakt? Wel hier gaan we, met in de hoofdrol Laika, mijn bejaarde mopshondje.

079

Schattigste foto van je hond

Oké, de echte schattige foto’s zijn die van toen ze nog een pup was. Maar omdat dat zo lang geleden is (en ze ondertussen grijs geworden is) besloot ik deze foto te nemen. De foto toont Laika hoe ze echt is. Ze is overal graag bij en kan echt genieten van te zonnen. Haar scheve kopje en haar ene tand maken de foto gewoon schattig.

Bijzondere eigenschappen

Laika heeft een enorm lange tong. Volgens de dierenarts zo lang dat hij niet in haar mond past. Apart toch? Die tong hangt dan ook altijd uit haar mond. Wel als dat geen bijzondere eigenschap is, dan weet ik het ook niet hoor.

Omschrijf het geluid dat je hond maakt

Wel denk aan een knorrend varken maar dan een paar keer erger. Wanneer ze in de zetel ligt hoor ik haar soms snurken tot boven. Ook wanneer ze ruikt maakt ze lawaai. O ja en dan heb ik het nog niet gehad over janken, of het geluid dat ze maakt wanneer we gaan wandelen. Maar eigenlijk ben ik haar gesnurk al gewend en hoor ik het niet meer. Ik kijk dan ook altijd vreemd wanneer anderen me vertellen hoeveel lawaai mijn hond eigenlijk maakt.

Koosnaampje

Volgens mij heeft ze geen koosnaampje. Ik noem haar altijd Laika of meisje. Dat zijn de enige twee namen waar ze naar luistert. Meisje ligt gewoon goed in de mond daarom dat ik haar vaak zo noem.

???????????????????????????????

Grappigste foto van je hond

Ik blijf deze geweldig vinden. In de Zara vond ik een t-shirt met een vampierenmopshond. Die hond heeft twee tanden en ik moest hem gewoon kopen omdat Laika ook twee uitstekende tanden heeft. Een foto samen met mijn t-shirt kon gewoon niet ontbreken. Kijk haar trouwens eens poseren in de spiegel.

Bekentenis

We kochten Laika voor de hele mopshondenrage. Ik blijf het dan ook vreemd vinden wanneer mensen me vragen of ik een pug heb. Verder vind ik het leuk dat mopshonden zo in zijn, ik bedoel hoe geweldig is het om overal mopshonden te zien. Op kledij, posters, kussens, pennen, agenda’s. Ik spotte onlangs zelfs een echte mopshondenklok.

Goede tip voor andere Crazy Dog Ladies

Een goede opvoeding is heel belangrijk. Neen durven zeggen en streng zijn is moeilijk maar soms is het gewoon nodig. En zelf wanneer je het druk hebt is het gewoon nodig om tijd voor je hondje te maken. Al is het maar je dag beginnen met een dikke knuffel of aai.

Snapshot_20131016_2

Wat voor hond zou jij zijn

Ik zou zonder twijfel een schattige hond zijn. Misschien een mengeling van een franse bulldog en een mopshond. Mijn zus heeft een franse bulldog en die is heel speels, mopshonden zijn wat luier en koppig. Ja, dat omschrijft mij zo ongeveer.

Wat was dit een leuke tag zeg! Ik hoop dat jullie er evenveel van genoten hebben om hem te lezen dan dat ik had tijdens het schrijven. Ben je net als ik een hondenlover vul deze tagen zeker in. En nu ben ik benieuwd, welke viervoeter hebben jullie thuis rondlopen?

2 gedachtes over “Tag: Crazy Dog Lady

  1. Wat is Laika grappig 😀 Ik ben zelf ook veel meer een hondenmens dan een kattenmens, al vind ik katten ook heel cute en lief hoor 🙂 Mijn hond is een paar jaar geleden overleden, maar ik mis haar nog steeds en denk nog vaak aan haar.

Geef een reactie

