2017 – wedding diary (part 1)

15873290_10211944459073669_816315373652353835_n

Het moet een jaar geleden zijn dat we er voor de eerste keer over babbelden, hoe leuk zou het zijn om te trouwen. Maar dan echt trouwen, met alles erop en eraan. Groot feest, veel vrienden, een rij oldtimer mini’s om de suite naar de kerk te brengen. In ons hoofd hadden we alles al klaar maar echt trouwen, dat was iets voor later.

En toen opeens met kerstavond was er die ring en de vraag ‘wil je trouwen’ en werd alles opeens echt. Hier de dingen die ik in 2 weken geleerd heb over de roze wolk ‘verloofd’ zijn. Bekijk dit met een tikkeltje zout, dit is meer om later eens terug te lezen.

  • – expectation vs reality- Hoewel we er allemaal stiekem duizend keer over gefantaseerd hebben – geef maar toe- weet je op het moment dat je ventje op zijn knie gaat helemaal niet wat zeggen. Ik dacht dat ik ja gezegd had maar blijkbaar stond ik gewoon te snikken terwijl ik mijn vinger gaf.
  • Nogmaals, we fantaseren allemaal wel over dat perfecte aanzoek. Maar eerlijk, hoe hij het ook vraagt, het blijft een speciaal moment dat het er helemaal niet om toe doet hoe het gebeurd. Dus ladies, stop met denken hoe je het wil en laat het gewoon gebeuren.
  • Nog voor je die ring rond je vinger schuift check je best in welke zalen je je trouwfeest wil laten doorgaan. Want iemand, please leg me uit hoe het komt dat de meeste zalen al bijna volboekt zijn voor september 2018. Dat is pas binnen een kleine 2 jaar! Hoe dan?
  • Terwijl je gaat kijken naar de zaal komt de vraag en wat wil je eten als hoofdgerecht. Vis, biefstuk, rosbief, kip of iets anders. Euhm en dat moeten wij nu meteen weten? Het enige waar ik momenteel aan kan denken is dat dessertbuffet die een halve zaal in beslag neemt!
  • Nog zoiets, de gastenlijst. In je hoofd lijkt alles prima te doen. Het wordt een intiem feest met net iets meer dan 100 mensen op het avondfeest. Recepties, daar doen we niet aan mee. En daar zat ik dan met mijn gastenlijst van 250 man voor mijn neus. Hoe dan? En erger nog, wie moeten we schrappen? 1 ding is zeker, die receptie komt er!
  • De ring, die mooie ring, waar je voor 1 keer echt mee mag pronken. Helaas de reden waardoor ik ontdekte dat mijn linkerringvinger scheef staat. Hoe dan? Ik loop dus rond met mijn verlovingsring aan mijn rechterhand, je weet wel geen scheve vingers.
  • Dat brengt me moeiteloos bij die verlovingsfoto. Hoe moet je een leuke foto nemen van een hand? Mijn I-phone staat vol met foto’s van mijn ring, mijn scheve vinger en de vinger van mijn lief waar een topje van ontbreekt. Hoe doen ze dat toch op pinterest?
  • Opeens komt die ene zin ‘misschien moeten we gewoon naar het buitenland gaan en daar met de familie trouwen’ eruit. Been there, done that, leek een leuk idee tot we de prijzen zagen.
  • En dan sta je opeens in een prachtige kamer met vrijstaand bad en jacuzzi, terwijl je eigenlijk de zaal moet bekijken. Is het acceptabel om je trouwzaal te kiezen omdat ze een leuke hotelkamer erbij aanbieden?
  • Hoewel ik vroeger altijd dacht aan feestvieren als ik aan trouwen dacht, denk ik nu yes, ik mag trouwen met mijn grote liefde. En daar ben ik heel blij om!

Ik ben nu echt 2 weken verloofd maar het lijkt alsof we al eeuwen aan het voorbereiden zijn. Niet erg want nu kan ik echt mijn pinterest volpinnen met bruidsjurken en kan ik zonder excuses de marathons van say yes to dress bekijken. Nog 1 jaar en 9 maanden te gaan..

2 gedachtes over “2017 – wedding diary (part 1)

  1. Ik kom al het een en ’t ander te weten, zo kan ik beter inschatten wat dat allemaal precies inhoudt! Of dat iets goeds is? πŸ˜€ hehe. 1 jaar en 9 maanden is nog een eind maar volgens mij leuk om naar toe te werken, niet overhaast, weloverwogen. Ik heb er vertrouwen in dat jullie dat goed zullen doen! πŸ™‚ Succes!

  2. Super dat je opnieuw begonnen bent met je blogje Jody! Ik volg het op de voet en geniet telkens van je mooi geschreven posts.
    Leuk ook je weddingdiary, spannende tijden!

Geef een reactie

