How to nailart – Braided nails

Laten we eerlijk zijn, ik heb niets met haar. De keren dat ik een deftige paardenstaart/vlecht kan maken kan ik op mijn 2 handen tellen. Jammer want ik vind zo’n speciale haarkapsels geweldig!! Nuja, dat ik geen vlecht in mijn haar kan maken wil niet zeggen dat ik geen vlecht kan maken op mijn nagels. Ja, je leest het goed. Gisteren heb ik me even bezig gehouden met een leuke nailart die ik op youtube vond. Vlechten met nagellak, lijkt simpeler dan het is maar na een paar pogingen heb ik het eindelijk onder de knie en omdat het zo’n leuke nailart is besloot ik om hem met jullie te delen. Benieuwd naar de tutorial, klik op lees verder.

Let’s start the tutorial..

De eerste stap is om drie kleuren nagellak te kiezen die bij elkaar horen. Een proces waar je toch best even over nadenkt want hoe mooi de kleurtjes samen passen in het flesje, hoe hard ze kunnen vloeken eenmaal op je nagel aangebracht. Als je geen zin hebt om net als ik een halve fles nagellakremover (* overdrijf modus aan*) te gebruiken voordat je de juiste combinatie gevonden hebt is mijn tip om even op voorhand te testen op een blad papier. Kan je veel geknoei besparen, geloof me maar!

Wanneer je drie kleuren nagellak gekozen zijn kun je beginnen ‘vlechten’. Hoe dat moet heb ik even in een collage geplaatst. 

Het is even zoeken maar eenmaal je het onder de knie hebt is het een heel erg leuke nailart. Tuurlijk kun je al je nagels met deze nailart versieren maar laten we eerlijk zijn, omdat ik uhum nog steeds geen vlechtwonder ben, neen ook niet op mijn nagels, heb ik het maar bij één nagel gehouden.

Om af te sluiten nog even een lijstje van mijn gebruikte nagellakjes…
Eyeko – Tea Rose polish
Eyeko – Pink polish
Eyeko – Rain polish

… enneh vlecht ze goed zou ik zeggen!

9 gedachtes over “How to nailart – Braided nails

Plaats een reactie