2017 – Oktober in foto’s – week 2

Schermafbeelding 2017-10-13 om 12.21.15.png

Vorige week is voorbijgevlogen. Ik had een weekje verlof maar echt uitgerust heb ik niet. Ik ging vooral werken op de bouw maar er waren ook heel wat leuke momenten. Kijk snel even mee naar mijn week in foto’s.

IMG_0610

Van zaterdag heb ik maar 1 foto. En wat voor 1, mijn petekind is 7 jaar geworden (waar is de tijd dat ik vertelde dat ik meter ging worden) en hij mocht met enkele vriendjes gaan bowlen. Mijn zus vroeg of ik mee wou om ‘toezicht’ te houden over het groepje. Het was soms heftig maar vooral leuk!

IMG_0631

Zondagmorgen liepen we sinds een week weer in ons huis. De vloerverwarming kwam erin en dus moesten we isolatieplaten leggen ter voorbereiding. Ik had verwacht dit in een dagje klaar te hebben maar daar hebben we ons ferm in vergist! Hier zie je onze isolatiecape. Grappig gevoel om over al die bolletjes te lopen.

IMG_0635

Het lief was woensdag jarig en het leek me leuk om onze bouw te versieren met ballonen en slingers. Het was meteen een gezellig gevoel met die vlaggetjes. Ik kan niet wachten om mij volgend jaar volledig uit te kunnen leven..

IMG_0643

Ik ontdekte dat ik goed kon zagen. – Ik denk dat ik mijn verborgen talent ontdekt heb – en dus mocht ik alle isolatieplaten op de juiste lengte zagen. Maar ik ondervond al snel dat die platen heel erg scherp zijn. En dus had ik tegen het eind van de dag verschillende wondjes aan mijn hand. 1 bleef maar bloeden en dus ging ik op zoek naar een plakker. Ik vond deze in mijn verbanddoos van mijn auto. Grappig hoe mijn mini-snee er opeens zo dramatisch uitziet.

IMG_0645

’s Avonds nam ik het lief mee naar de sauna. Het zijn al een paar heftige weken geweest en ik wou een cadeau geven waar we even tot rust konden komen met ons 2. Het was echt zalig om even volledig te ontspannen.

IMG_0646

Net voor we terug naar huis gingen. Het was de eerste keer dat ik zo laat naar de sauna ging maar het is me meegevallen. Ik had het gevoel dat alles relaxter ging en dat we echt genoten van de sfeer en met dat ontspannen gevoel richting ons bedje gingen. Zalig.

IMG_0677

Maandag en dinsdag deed ik niets anders dan isolatieplaten leggen. Ik weet niet of het ligt aan het feit dat we het juiste materiaal niet hadden of dat het mij niet lag maar ik vond dit echt een vreselijk werkje. Het afmeten van de platen, zagen en dan ontdekken dat we de verkeerde kant van de plaat hadden genomen. Het gebeurde ons meer dan we wilden waardoor we opeens heel harde ruzie kregen. Hoort er ook bij.

IMG_0704

Maar bij de laatste platen konden we terug lachen. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat we met iets klaar waren. Reminder aan mezelf, als we ooit opnieuw bouwen, geen vloerverwarming meer. Haha

IMG_0707

Woensdag was het lief jarig. Vreemd te beseffen dat dit zijn laatste verjaardag was als ongetrouwde jongen en dat we volgend jaar al samen in ons huisje zullen wonen.

IMG_0709

Ik wou echt het volledige pakket voor zijn verjaardag (ballonen, slingers, cadeautjes) en dus bakte ik een confettietaart met 2 lagen. Mijn botercreme mislukt steeds en dus kocht ik voor het eerst een bakmix. Ging supermakkelijk en was ook nog eens heel lekker! Aanrader.

IMG_0836

’s Middags ging ik naar Plopsaland om de verjaardag van mijn petekind te vieren. Ik heb de traditie om onze veranda te versieren en voor het gemak nam ik de vlaggetjes die ik gekocht had voor het lief. Ze komen van de Hema maar staan superleuk.

IMG_0726

En dus gingen we met de kindjes naar Plopsaland. Ik vind het park met Halloween het leukst versierd. Kijk gewoon even naar de inkom met al die grote pompoenen.

IMG_0729

Ik ben niet meer mee met de studio 100 programma’s. We zagen een show met Heidi, geen idee hoe ze er op tv uitziet maar het liedje en dansje waren aanstekelijk.

IMG_0777

De kindjes van mijn zussen worden steeds groter waardoor we ook al op de grotere attracties kunnen. Mijn neefje van 4 vroeg of ik meewou op de rolschaatsen en ik denk dat hij het minder eng vond dan ik. Het leven van een tante..

IMG_0788

Ik denk dat dit mijn favoriete plekje van Plopsaland is, het kasteel. Het doet me steeds denken aan Disneyland.

IMG_0818

Na Plopsaland reed ik snel door naar onze dansles. Het was al een pak moeilijker dan vorige week maar ik vind het nog steeds ongelofelijk plezant. Daarna vierden we de verjaardag van het lief met een hamburger en sloten we de avond af met deze verjaardagstaart. Hij was niet perfect maar voor een eerste keer proberen vind ik hem leuk geworden.

IMG_0826

Donderdag nam ik een echte vakantiedag. Ik sliep uit en begon de dag met de nieuwe aflevering van Riverdale. Het heeft even geduurd voor ik in de serie zat maar ik vind het geweldig. Het nieuwe seizoen zal nog beter en spannender worden dan het vorige denk ik. Ik bedoel maar, met welke cliffhanger eindigde deze? Ik kan al niet wachten tot volgende week.

IMG_0844

’s Middags ging ik met mijn moeder naar een tuincentrum. We hadden niets nodig maar de kerstversiering stond al uit en dat is altijd de moeite om te zien. Ik kocht nog niets maar kijk gewoon even naar die flamingo’s. Zo fout dat ze weer leuk worden.

IMG_0845

Het lijkt wel alsof het elk jaar groter en groter wordt. Ik bedoel er stonden schaatsende ijsberen tussen de kerstbomen. De middelste draaiden serieus rond. Geweldig!

IMG_0846

Terug thuis nam ik nog een stukje taart en keek ik naar Bake Off Vlaanderen. Tjah wat kan ik zeggen over deze aflevering? Ik had echt verwacht dat Hannelore in de finale zou zitten en misschien wel zou winnen. Ik vind dat de keuze van de jury niet echt juist is maar niets aan te doen. Nu mijn favorietje eruit is ga ik maar voor TeamHans. Ik hoop zo dat hij wint! Maar ik vrees ervoor.

IMG_0854

Om nog even terug te keren op het tuincentrum. Ik kocht niets van kerstdecoratie maar wel dit vosje. Zo herfstig maar ook prima om gewoon neer te zetten in huis. Ik vind deze zo tof! Verder kocht ik een wasmand en een kerstcadeautje voor mijn neefje. Maar dit vosje is toch wel mijn favoriet.

IMG_0857

’s Avonds was het tijd voor de eerste film van filmuniversiteit. Sinds enkele jaren ben ik lid van een filmclub. Klinkt suf maar ik vind het leuk om zo de wat onbekendere films te ontdekken. De eerste film was ‘la fille inconnu’. Ik vond hem niet speciaal maar wel leuk. Ik verlang vooral naar de laatste film. Ik bedoel kan je La La Land ooit teveel zien?

IMG_0863

Vrijdag trok ik terug mijn werkkleren aan want alsof die vloerplaten nog niet genoeg waren moest er ook nog een laag aluminiumplakband over. Dit gebeurt als je er even genoeg van hebt en whatsappt met het lief.

IMG_0864

Maar het ging vlotter dan verwacht en in een paar uurtjes was ik klaar met plakken.

IMG_0866

Het blijft zo vreemd dat we nu echt onze deuren moeten sluiten voor we vertrekken. Ik kocht een nieuwe sleutelhanger want je weet wel, nieuwe deuren. Ik ben niet zo van eenhoorns en glitter maar deze vond ik wel leuk.

IMG_0868

Omdat ik zo vroeg klaar was kon ik mijn tijd nemen om de pakjes voor mijn petekind in te pakken. Ik vond dit blauwe inpakpapier perfect voor een ruimtethema en dus liet ik me even gaan. Ik vind dit zo leuk geworden!

IMG_0873

Ik ga af en toe met mijn collega koffie drinken na het werk en toen ik vroeg of ze zin had om mee te gaan zei ze ja. Dit koffiezaakje is zo ouderwets, inclusief de ouderwetse theekopjes. Het was heerlijk om even bij te babbelen met een lekkere cappuccino.

IMG_0876

Daarna ging ik toch nog even verder op de bouw. Morgen gaat de vloerverwarming er echt op en dus moest alles opgeruimd worden. Weer een stapje dichter bij ons eigen huisje..

IMG_0878

Het was al laat toen we terug naar huis gingen. Het is nog moeilijk in te beelden dat dit mijn nieuwe slaapkamer wordt en dit dus mijn dagelijks uitzicht wordt.

Vorige week was echt een heerlijke week. Volgende week wordt een pak rustiger. Mijn nichtje en neefje blijven slapen, ik ga leren isolatie steken, we krijgen onze definitieve chapevloer en het is het verjaardagsfeestje van mijn petekind. En mijn vakantie zit erop, dus is het weer een gewone werkweek.. 

Een gedachte over “2017 – Oktober in foto’s – week 2

Plaats een reactie