2017 – September in foto’s – week 3

Schermafbeelding 2017-09-23 om 05.19.37

Er zijn zo van die maanden die voorbij vliegen, september is zeker zo eentje. Ik hoop al 3 weken om op woensdag een ander soort blogpost online te krijgen. Maar dan komt real life en is het zaterdag voor ik het besef. Volgende week nieuwe kans, voor nu even een terugblik op mijn week. We kochten een vloer voor in ons huis, ik kocht ook tickets voor Imagine Dragons, ik leerde cement maken en ik had een paar leuke dagen met mijn nichtje en neefjes.

IMG_9853

Mijn nichtje en neefje bleven de nacht van vrijdag op zaterdag slapen. Het leukste moment vind ik wanneer ze wakker worden. Allemaal samen in onze pyjama rond de tafel ontbijten. En natuurlijk selfies nemen omdat ze allebei konijnenoortjes aanhadden.

IMG_9858

Terwijl mama Amy in bad stak had ik even Quality-time met Vic. Hij wordt 7 maand en begint al te zitten. Voorlopig is het omrollen een heel groot succes. Handig om al te kunnen oefenen voor wanneer er binnen enkele jaren mama wordt van zo’n schattig kindje.

IMG_9894

Als alles volgens schema loopt komen volgende week de ramen en deuren. Dan gaat het snel want in oktober komen ze de chape gieten. En dus moeten alle gleuven voor de elektriciteit dicht. -weetje van de dag-. Ik werd dus ingeschakeld om de gleuven dicht te metsen. Laten we zeggen dat het me de eerste dag wat tegenviel maar ondertussen heb ik het onder de knie en begin ik het leuk te vinden. Ik vroeg even aan het lief om een foto te nemen terwijl ik bezig was en dat kwam als resultaat. -The struggles of life –

IMG_9901

Zondag was een zonnige herfstdag en dus ging ik nog snel even wandelen met de hond. Helaas had ze er maar weinig zin in en liep ze een meter achter me.

IMG_9917

Omdat ze dus binnenkort komen chapen, moesten we de dikte van de vloertegels doorgeven. Daarom gingen we informatie vragen bij een tegelzaak. Ik wil een oude tegel in de hal, maar er was niet echt iets waar ik een ‘wauw’ gevoel bij kreeg. Maar deze behoort tot de misschien groep. Al zou ik hem nog iets ‘ouder’ willen.

IMG_9914

Voor de living wilden we een tegel met parketlook. In eerste instantie waren we verliefd op deze. Het oude afgewassen effect vind ik echt prachtig. Maar toen we verder dachten en we twijfelden of deze binnen 10 jaar ook nog leuk zullen vinden kozen we voor een neutralere optie. Maar deze hou ik in mijn achterhoofd voor de slaapkamer.

IMG_9912

Eigenlijk was het de bedoeling om alleen informatie te vragen, maar er was een hele mooie deal op de vloer die we het liefst zagen en dus kochten we hem. Ik vind het spannend hoor om zo’n dingen te kopen. Want je weet niet hoe hij in grote oppervlakte eruit zal zien. Maar mooi is hij zeker!

IMG_9923

En dit is hem. Onze vloer voor de living/keuken. Een parkettegel met donkerbruine houtstructuur. De structuur zie je ook echt in de tegel dus ik hoop dat hij heel makkelijk schoon te houden zal zijn. Aah ik ben er zo blij mee!

IMG_9938

Maandag was zo’n dag dat het keihard regende. Mijn moeder was naar het werk zonder auto en dus was het plan om haar snel op te halen. Maar ik bleef langer werken dan ik dacht (flexibele werkuren), wou nog snel de hond oppikken en belandde in de file. Natuurlijk was er net een regenbui en had mijn vader mijn autoradio ontregeld. Maar de rit naar huis was wel gezellig.

IMG_9946

Het is de maand waarin het werk ons probeert te motiveren om meer te bewegen tijdens de pauze en op dinsdag stond er een wandeling gepland. Om heel gezond te doen ging ik met een paar collega’s hamburgers eten. Deze charmante foto stuurde ik naar het lief om hem jaloers te maken.

IMG_9947

Door die wandeling over de middag werkte ik terug wat langer door. En dus was het veel later dan normaal toen ik stopte aan de Collect Dehlaize om de boodschappen af te halen. Ik vind dit zo’n fijne manier om boodschappen te doen. Lekker snel, al hoop ik nog steeds op de dag dat Dehlaize boodschappen laat afleveren aan huis.

IMG_9941

Ik was helemaal vergeten dat het lief mij zou komen ophalen om de vloerisolatie (yep, dat bestaat) te helpen lossen. Daarna werkten we nog door in het huis tot het donker begon te worden. Het is even heftig, maar we proberen er echt samen van te genieten.

IMG_9950

Het was aan het regenen en het was pikdonker toen we naar huis reden. Ik woon momenteel echt in de stad, maar verhuis naar het platteland. Het is maar een kwartiertje rijden en dit is 1 van mijn favoriete plekjes onderweg. Het komt niet over op de foto maar in de verte zie je de verlichte torens van de kathedraal.

IMG_9957

Woensdag had ik een halve dag verlof genomen om een middag met mijn neefjes te spelen. Helaas zijn er wat werken in Ieper en ging ik op een slecht uur naar huis waardoor ik weer in de file belandde. Ik hoop echt dat die verkeershinder binnenkort opgelost geraakt. Gelukkig had ik goede muziek met ‘Divide’ van Ed Sheeran.

IMG_9959

‘S middags gingen we naar de spelotheek. Dat is een soort van bibliotheek maar met allemaal speelgoed. Je kan alles voor een maand lenen zolang je maar een bibpasje hebt. De jongens waren even in de zevende hemel.

IMG_9958

Een hele winkel vol speelgoed en wat willen ze meenemen naar huis? Een duikboot voor baby’s. Na lang twijfelen werd het toch een brandweerwagen, een fiets, een trein en een paar gezelschapspelletjes.

IMG_9960

Even een geluksmomentje, ’s middags in de zetel een tas koffie drinken. Heerlijk!

IMG_9969

Donderdag was een gewone dag waar ik enkel deze foto nam. Ik voelde me superwoman, toen ik op die ladder stond met mijn emmer cement naast me. Dit wordt trouwens de keuken. We hebben al een ontwerp laten tekenen in Ikea en we kozen voor een hoge muur met ingebouwde oven en microgolf. Ik kan niet wachten om het in het echt te zien.
IMG_9981

Van vrijdag heb ik ook geen foto’s. Behalve deze waarin ik mijn wenkbrauwen showde aan het lief. Het was weer veel te lang geleden dat ik ze liet bijwerken en ik liet ze voor het eerst doen met wax. Veel minder pijnlijk dan met de pincet en ik ben wel blij met het resultaat.

En dan zat ik om 10 uur klaar om tickets voor Imagine Dragons te kopen. Er zijn zo van die bands waarvan je zegt, als die ooit komen dan gaan we. En Imagine Dragons was er zo eentje. Het was de eerste keer dat ik zo moeilijk aan tickets kon komen maar het is gelukt. Het is nog even wachten tot februari maar ik kan al niet wachten om ze live te zien.

Volgende week ga ik naar de speeltuin, komen hopelijk de ramen in onze nieuwbouw, ga ik lekker eten en heb ik een date met mijn vriendinnetje. Wat zijn jullie plannen?

Plaats een reactie