2017 – September in foto’s (Week 2)

Schermafbeelding 2017-09-15 om 12.34.16

Dat het leven niet altijd gepland kan worden, ondervond ik deze week. Het begon super maar toen ging ik naar Gent voor een cursus die niet bestond, werd ik ziek en werd de week niet meer beter. Gelukkig bestaat er comfortfood die alles een stuk plezanter maakte. Een kijkje in mijn leven..

Zaterdag

Zaterdagmorgen waren we al vroeg op weg naar de Gamma achter isolatie voor onze nieuwbouw. Bij het bestellen hadden we meteen de camionette gehuurd. Het vervoer ging heel vlot. Ze hielpen ons inladen en zowel het krijgen als indienen van de sleutel ging prima. Tip voor de klussers onder ons.

Ooit al eens afgevraagd hoe 42 rollen isolatiemateriaal eruitzien? Zo dus, ik ben een echt groentje op gebied van bouwen en verbouwen maar het is wel fijn om het hele proces van zo dichtbij mee te maken. Daar hoort dus ook bij, rollen isolatiemateriaal uit de camionette sleuren. En prikken dat dat doet.

Had ik al verteld dat we zaterdagmiddag naar de doop van mijn neefje moesten? Wel, dat was ik bij het bestellen van de isolatie even uit het oog verloren. Een uurtje voor de mis begon zag ik er nog zo uit. Gelukkig doen een douche en wat make-up wonderen.

Het blijft toch iets speciaal, tante zijn. En dus probeer ik ten volle te genieten van al die speciale momenten in hun leven. Het doopfeest werd gecombineerd met de verjaardag van zijn zusje. En wat wenst een vierjarige kleuter voor zijn verjaardag? Een chocoladetaart van Frozen.. Let ook even op die snoephartjes. Zo lekker!!

 

Het lief is peter van Vic en dus probeer ik ze af en toe samen op foto te krijgen. Deze vind ik zo lief. Blijkbaar was ik de enige die enthousiast was voor de foto.

Na het doop- verjaardagsfeest reden we nog door naar ‘tournee locale’. Een lange toog in Ieper waar alle cafés een paar dranken verkochten. We waren moe en dus bleef het bij 1 drankje. Een bierwijn. Ik proef het bier niet echt maar het is een lekker fruitig wijntje. Leuk om eens geproefd te hebben.

Zondag

Zondag aten we warme beenhesp bij een wielervereniging. Het is standaard maar ik vind dat zo lekker! Vooral als er frietjes bij zijn. Voordat we onze luie zondag ingingen lieten we snel even de hondjes uit. Sinds mijn grootouders stierven hebben we 2 mopshonden. De beige is 11 jaar en begint wat ouderdomskwaaltjes te krijgen. Maar het is echt geweldig om hem te zien genieten van de kleine dingen zoals een korte wandeling.

En dan was het tijd voor onze inwijding in de gemeente waar we gaan wonen. Het was kermis (met een viskraam en een schietkraam!) en ze sloten af met een concertje van Swoop. Het voelde even als een nieuwe leerling op school maar we werden onmiddellijk opgevangen door onze buren en we hadden een leuke avond.

Maandag

 

Ik heb nog heel veel verlof staan en dus neem ik af en toe een snipperdag. Maandag was ik dus thuis en omdat het toch regende besloot ik onder een dekentje te kruipen met Netflix. Ik keek de film ‘what if’. Deze stond al een tijdje op mijn te kijken lijstje en hij viel niet tegen.

De rest van de middag gebruikte ik om deze doos te maken. Een koppel vrienden kocht onlangs een kitten. Als cadeau deed ik een bestelling en om het wat leuker te maken pakte ik alles afzonderlijk in. Momenteel zijn ze nog op vakantie in Egypte maar ik kan al niet wachten om de doos te geven.

De bruidjes onder ons zullen het misschien herkennen. Het lege vinger gevoel als je opeens beseft dat je je verlovingsring niet aanhebt.

Dinsdag

Het plan was om dinsdag op cursus te gaan in Gent. Ik was al heel vroeg op pad om samen met mijn collega’s de files voor te zijn. Aangekomen bleek dat er een vergissing was gebeurd en we niet waren verwittigd dat de cursus een paar maanden was opgeschoven. We moesten dus terug naar het werk maar stiekem was onze hele dag verpest.

Woensdag

De laatste maanden heb ik geïnvesteerd in een paar nieuwe schoenen. Maar ik blijf toch neigen naar mijn sneakers. Onlangs kocht ik witte van Ted Baker en hoewel ze me veel te veel geld gekost hebben ben ik er nog elke dag blij mee. Ze passen dan ook onder alles.

Het lijkt alsof Ieper een werf is geworden. Normaal rij ik in 5 minuten van mijn werk naar huis. Maar omdat er nu zoveel straten zijn afgesloten doe ik er makkelijk 20 minuten over. En als het dan nog eens begint te regenen..

Mijn hond mag normaal niet boven. Maar af en toe ontsnapt ze toch en vind ik haar in mijn bed. Eigenlijk moet ik dan streng zijn en ze mee naar beneden nemen maar kijk even hoe lief. Het eindigt meestal in een knuffelmomentje.

Bouwen is.. ’s avonds laat op de zolder kruipen om isolatie te hangen. En dan heb je een lief die je er attent op maakt dat je eigenlijk met je hoofd in een spinnenweb hangt. Echte liefde.

We gaan wonen in een kleine gemeente waar er zelfs geen bakker of slager is. Don’t ask me why. Maar we hebben wel het mooie uitzicht van de velden. Opeens hoorden we een vreemd geluid en later bleek dat ze de maïs aan het afrijden waren. Voor ons een echte attractie, maar vooral vreemd dat dit binnen een paar jaar heel normaal zal zijn.

Ik weet niet of het komt door de stress maar de laatste tijd heb ik weer last van acne. Ik verwijder nochtans elke avond netjes mijn make-up en ik was maandelijks mijn make-upborstels uit.

Donderdag

Het voordeel van flexibele werkuren, een halfuurtje vroeger stoppen om uitgesteld te kijken naar Vlaanderen Bake Off. Nu dat Greet eruit is (waarom?) ben ik volledig team Hannelore.

Zo breng ik mijn avonden meestal door. Zittend op de grond, de vloer vegend met een zwijntje. Het is een ondankbaar werkje maar het moet gebeuren. Ik weet niet waar het stof vandaag blijft komen maar ik kan niet wachten tot de ramen erin zitten en ze komen chapen, zodat de vloer er eindelijk op kan. De chape en ramen zijn normaal voor heel binnenkort dus het vegen zit er bijna op.

Toen ik naar huis ging moest ik even deze foto maken. Het blijft gek om samen een huis te bouwen en deze momenten doen mij beseffen hoeveel geluk ik heb. Ik heb een leuke job, een hele lieve vriend en binnenkort een huis waar zoveel mensen veel werk en liefde hebben ingestopt. In plaats van me te focussen op wat beter kan moet ik gewoon wat meer genieten van dit soort momenten.

Vrijdag

Vrijdag had ik nog steeds last van een verkoudheid en toen mijn collega’s voorstelden om een smoothie te halen zei ik geen neen. Ik ging voor ‘Funky Monkey’, een veilige combinatie van banaan en sinaasappel. Dit is de eerste smoothie die ik echt lekker vond. Al blijf ik mij afvragen waar al dat schuim vandaan komt.

En na de smoothie ging ik met een collega koffie drinken. Ik bestelde er ook voor het eerst een cupcake bij. Ik ging voor de chocolade cupcake met aardbei. Superlekker!! Perfect om het weekend in te zetten.

Dit is een vage foto maar mijn neefje en nichtje bleven slapen. Ik ging even met mijn nichtje naar de bakker toen een meneer mij aansprak dat ik wel heel jong was om zo’n grote dochter te hebben. Toen ik hem zei dat ik haar tante was zei hij mij dat ik niet moest liegen want ik had haar hand vast. Uiteindelijk vroeg hij maar aan mijn nichtje of ik inderdaad haar ‘boze’ tante was. Soms snap ik mensen niet. Zelf al was Amy mijn dochter dan was ik als 25 jarige oud genoeg om haar mama te kunnen zijn. Vreselijk zo’n commentaar.

Aan de positieve kant, mijn neefje kon eindelijk zijn leeuwentrui aan. Ik gaf deze voor zijn Pasen maar ik kocht hem speciaal extra groot zodat hij hem in de winter kan dragen. Hij is van Filou & Friends en ik blijf het zo’n leuke trui vinden!

Volgende week is een hele rustige week. Hopelijk komen de ramen erin zodat onze bouwplanning niet teveel vertraging oploopt. Duimen maar.. Prettig weekend.

Plaats een reactie