2017 – September in foto’s (week 1)

Schermafbeelding 2017-09-08 om 09.37.31.png

In een ver verleden, toen ik nog dagelijks blogde, vond ik de berichten waarin ik foto’s van mijn week deelde het leukst om te maken. En omdat ik weer wat regelmaat in deze blog wil krijgen start ik terug met jullie een kijkje in mijn leven te geven.

Vorige week was niet zo’n spectaculaire week, ik ging een dagje shoppen in Gent, probeerde de honden te wassen, liep ondertussen rond op een rally, stond heel veel in de file en at veel te veel lekkere dingen..

IMG_9208

Zaterdag ging ik samen met mijn moeder een dagje naar Gent. Vooral om te shoppen en kort samengevat, ik kan niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst zoveel dingen mee naar huis nam. In de Primark viel ik als een blok voor de wintertruien, vooral dan voor deze pastelkleuren. De blauwe en paarse vond ik aan niet zo mooi, maar die knalroze nam ik mee en ik kan niet wachten tot het koud genoeg is om deze aan te trekken.

IMG_9212.JPG

We wilden ’s middags eten bij Ellis burger, vooral voor hun lekkere kiwi limonade (zeker proberen!) maar toen we langsgingen was alles volzet en eindigden we bij de Pizza Hut. Voor we onze trein naar huis namen besloten we om nog eens te proberen maar ook dan was er geen plaats. Na nog een toertje rond de Markt (ja echt) vonden we toch een plaatsje maar toen kwam er niemand onze bestelling opnemen. Uiteindelijk zijn we nogmaals van plaats veranderd en waren we te laat om onze trein te halen.

IMG_9214.JPG

Beetje wazige foto maar omdat we dus onze trein niet meer haalden besloten we om er het beste van te maken en bestelden we een bord watermeloen. Ze hadden er limoensap over geperst en wat was dat lekker! De perfecte frisse, gezonde snack.

IMG_9219.JPG

’s Avonds ging ik nog even langs op de rally waar het lief aan het werk was. In de Primark scoorde ik een knalroze Aristocat trui en in de plaats van foto’s van de rallywagen te nemen namen we enkele selfies met mijn nieuwe trui. Het rallyteam reed trouwens uit.

IMG_9253.JPG

Zondagmorgen ging ik even langs op onze bouw. Het is leuk om zelf te bouwen in plaats van met een bouwfirma te werken, maar de kleine werkjes moeten we zelf doen. Dus op zondagmorgen 10 uur versleepte ik alle dakpannen naar onze tuin.

Schermafbeelding 2017-09-08 om 12.18.13.png

’s Middags was het nog even genieten van het mooie weer en kregen we het idee om de honden buiten te wassen. Mopshonden zijn blijkbaar te groot voor een emmer maar na heel wat slappe-lach-buien later lukte het toch.

IMG_9305.JPG

Maandag was het terug een normale werkweek, alleen was ik even vergeten dat er terug school was. Ik heb flexibele werkuren en natuurlijk was ik zo slim om stipt om 4 uur te stoppen. En dus belandde ik volop in de file. Zo stom.

IMG_9318.JPG

Even een slechte telefoonfoto maar ’s avonds ging ik even babysitten op mijn 2 neefjes. Het werd een echte familieavond waarin ik de jongens hielp eten en daarna onder de douche zette. Even een tipje van de sluier voor binnen enkele jaren, maar leuk was het wel. En kan ik even zeggen dat deze douchegel zalig ruikt!

fullsizeoutput_2451.jpeg

Mijn outfit van dinsdag, in de Primark kocht ik ook deze Harry Potter trui. Ik vind hem geweldig maar stiekem dacht ik wat negatieve reacties te krijgen op het werk. Maar niemand zei er wat over wat bewijst dat je als 25’jarige prima foute truien kan dragen.

IMG_9361

Even geleden kocht ik dit setje stiften. Ik gebruik ze voor mijn agenda maar eerlijk vond ik het zonde om ze maar af en toe te gebruiken. En dus neem ik ze nu mee naar mijn werk. Maakt mijn bureau wat fleuriger en het is gewoon leuk om zo’n pastelkleurtje te nemen in plaats van standaard mijn oranje fluorstift te gebruiken.

IMG_9379

Woensdag was het 3 jaar dat onze mopshond bij ons kwam wonen. We waren haar verjaardag vergeten en dus kocht ik nu een cadeautje. Het is een krokodil en ze is er gek van. Leuk om te zien dat ze hem overal mee naartoe sleurt en hem als knuffel gebruikt om te slapen.

IMG_9382

In maart werd ik tante van mijn 4de neefje, hij draagt nu zijn eerste paar schoentjes en ik ben er helemaal verliefd op. Ze zijn van Ralph Lauren en ik heb ze al opgeeist in geval ik ooit een babyjongen zou krijgen.

IMG_9481

Over Vic gesproken, zaterdag is het zijn doopfeest en ik wou een cadeau waar hij echt iets aan heeft. Op bol zag ik dit loopwagentje met houten blokjes van Little Dutch en ik werd verliefd op de kleuren. Helaas was er een schroef tekort waardoor het een heel karwei was om hem in elkaar te steken maar behalve dat is dit toch een geweldig cadeau!

Schermafbeelding 2017-09-08 om 12.28.20

Op onze bouwgrond hebben we een berg aarde en daar kom ik nooit. Tot ik toevallig naar het eind van onze tuin moest en daar deze jungle aantrof. Het heeft me al heel wat tijd en zweet gekost maar het begint te lukken. We kochten een stukje tuin en dat hebben we geweten. Zo groeien de varens naast de aardappelen en blijft het onmogelijk om al het onkruid weg te houden.

Schermafbeelding 2017-09-08 om 12.29.22

Vrijdagavond, uitgaansavond? Bij ons niet, de platen voor de zolder waren binnen en dus besloten we om ze meteen te leggen. En dit gebeurt dus als je even vraagt aan het lief om een foto te maken terwijl je de platen omhoog duwt. Elegantie ten top.

IMG_9497

Maar we hebben wel een plafond in de slaapkamer. Leuk om te zien dat zo’n klein iets, zo’n groot verschil kan maken. Het lijkt opeens een heel stuk knusser.

IMG_9501.JPG

Nog 1 bouwfoto en dan stop ik. Maar ik blijf dit nog steeds onwerkelijk vinden. Dit is ons slaapkamerraam en wordt ons uitzicht wanneer we in bed liggen. Ik verklaarde het lief eerst gek toen hij een extra groot raam voorstelde maar nu ben ik zo blij dat we dit gedaan hebben!

IMG_9502

Na het werken reed het lief door naar het stad om iets te eten en dus eindigden we zoals altijd bij een hamburger. Perfect om het weekend in te zetten.

fullsizeoutput_2475

Toen we naar de auto stapten moesten we de Menenpoort door. En in een gekke bui (dat gebeurd dus als je moe bent) besloten we toeristenfoto’s te maken. Ik woon al mijn hele leven in Ieper maar dit blijft toch mijn favoriete plekje.

De eerste week van september was wat op gang komen, volgende week wordt lekker druk. Zo is er het doopfeest van mijn neefje, gaan we naar de langste toog, is er kermis, ben ik een dagje vrij en ga ik op cursus naar Gent. Wat staat er op jullie weekplanning?

 

Een gedachte over “2017 – September in foto’s (week 1)

Plaats een reactie