2017 – September in foto’s: week 4

Schermafbeelding 2017-10-05 om 10.40.10

De eerste week van oktober zit er bijna op, maar ik kijk hier toch nog even terug op mijn laatste week van September. En dat was me het weekje wel. We moesten nog even hard doorwerken in het huis. Ik ging met een tweeling naar de indoorspeeltuin, had een leuke middag met een vriendin en ging superlekker eten.

Schermafbeelding 2017-10-05 om 10.22.56

Mijn zaterdagochtend zag er zo uit. Zittend in het stof de laatste gaten van de elektriciteit opvullen. Terwijl het lief druk aan het werk was met gaten boren voor de draden van de keuken. Gezelligheid ten top.

IMG_9995

Je zal het nooit anders zien maar net toen ik de foto wou nemen, stak dit vogeltje zijn hoofd tussen zijn vleugels. Vandaar deze hoofdloze-vogel-foto. Maar ik vond het wel een mooi uitzicht vanuit onze toekomstige kinderkamer.

IMG_0010

Zaterdagmiddag ging ik mee met mijn lieve collega, ze had 4 kindjes waar ze voor moest zorgen en ze vroeg of ik zin had om naar de kinderspeeltuin te gaan. De kindjes waren superflink en we hadden een hele leuke middag.

IMG_0011

’s avonds besloten het lief en ik even een avondwandeling te maken. Zie je dat bruine gebouw op de achtergrond? Wel daar werk ik, ik blijf mij elke dag afvragen waar ik zo’n mooi uitzicht aan verdiend heb. Ook wel fijn om het uitzicht eens van aan de andere kant te zien.

IMG_0044

Ze zijn alle stadstuintjes aan het slopen en dus hadden we even de kans om eentje binnen te gaan. We wilden enkele romantische foto’s maken, maar dit kwam eruit.

IMG_0037

En deze om af te sluiten. Ik begin steeds meer te beseffen dat we volgend jaar een getrouwd koppeltje zullen zijn en dat maakt me zo gelukkig.

IMG_0065

We waren even uit het oog verloren dat de Last Post bezig was en dus stonden we vast bovenop de berg. Kijk nu even hoeveel volk er op een zaterdag naar de Menenpoort afzakt. Uiteindelijk zijn we de berg maar langs de zijkant afgelopen, of beter gezegd – op mijn poep naar beneden gegleden-. Topidee..

IMG_0066

Onze wandeling sloten we af in ons favoriete café. Een heel gezellig ouderwets biercaféetje. Normaal neem ik een Liefmans on the rocks, maar voor de verandering dronk ik een Kasteelbier Rouge.

IMG_0070

Ik gaf mijn vader een tijdje geleden een bon voor een ontbijt aan huis. En dus begonnen we zondag met een stevig ontbijt. Verse choco, speculoospasta, verschillende soorten koeken. Heerlijk om de dag zo te starten. IMG_0094

Het lief stuurde me een selfie met zijn hond en dus stuurde ik er eentje terug. Achteraf zag ik dat mijn hond er met heel veel plezier aan meewerkte. Haha.IMG_0095

Hoe ik mijn zondagmiddag doorbracht? Tussen het stof op onze bouwwerf.

IMG_0099

We dachten dat de ramen er de volgende dag ingezet zouden worden en dus namen we nog een laatste ruitenloze huisselfie. Helaas was er wat vertraging op de ramen en wisten we nog niet wat er ons te wachten zou staan.

IMG_0146

Sinds kort heeft Ieper een hondenweide en omdat onze oudste mopshond 11 jaar is, laten we hem daar vaak uit. Voor de verandering namen we ook de hond van mijn zus mee. Het gaat me wel af toch, hondenmama van zo’n bende.

IMG_0141

Deze foto moesten we even maken, de bankjes zijn vrij hoog geplaatst zodat het er verschrikkelijk grappig uitziet als je erop gaat zitten. We lijken net 2 kleine dwergjes.

IMG_0164

Maandag en dinsdag was vooral werken en ’s avonds nog verder werken in de bouw. Zelf een huis bouwen heeft veel voordelen maar het is ook ongelofelijk zwaar werken. Maar binnen een jaartje zullen we vooral blij zijn – hoop ik –

IMG_0186

Woensdag begon vooral mistig. Ik vind het nog steeds eng om zo met de auto te rijden. Maar mooi is het wel.

IMG_0193

Ik heb de gekke traditie om alle cd’s te kopen van de concerten waar we naartoe gaan. En dus konden de cd’s van Imagine Dragons niet in mijn mini-collectie ontbreken.

IMG_0240

Mijn grootouders gingen enkele jaren geleden naar een rusthuis en dus kwam hun hond bij ons wonen.Het was even wennen voor beide kanten maar ondertussen is onze Baziel het al goed gewoon. Bedenken dat hij vorig jaar nog niet geknuffeld wou worden. Vooral nu mijn grootouders enkele maanden stierven is het leuk om iets tastbaars van hen bij ons te hebben.

IMG_0297

’s Avonds was het tijd voor onze eerste les Lindy Hop. Het was een proefles en we waren met heel veel. Maar het was zo fijn. Het is heerlijk om even een uurtje je hoofd leeg te kunnen maken. Al denk ik dat het er in mijn hoofd beter uitziet dan in het echt. -struggles of life –

IMG_0314

Donderdag nam ik een dagje verlof want de elektriciteit moest volledig dicht tegen maandag. En dat was harder werken dan eerst gedacht. Dus bracht ik donderdagochtend door met mijn emmer cement.

IMG_0319

’s Middags ging ik lunchen. Ik bestelde de scampi’s met pepers en kreeg dit heerlijke slaatje.

IMG_0320

Mijn moeder nam het menu en kreeg dit dessert. We weten nog steeds niet wat het juist was maar het smaakte veel beter dan het eruit zag.

IMG_0321

Steeds wanneer ik naar dit restaurant ga wordt ik verliefd op het interieur. In het toilet vond ik tegels die heel leuk zouden staan in onze gang. Nu nog een betaalbare dupe vinden en ik ben helemaal blij.

IMG_0330

Mijn zus is zwanger en krijgt in januari haar kindje. Ze vroeg of ik meewou voor haar geboortelijst. Daarna ging ik nog even snel binnen in de ZEB want er waren solden. Ik ben gek van de truien van Maurice en paste enkele truitjes van hun nieuwe collectie. Kijk even hoe lekker retro deze rode trui is.

IMG_0324

Het is een bom geld, maar uit ervaring weet ik dat de kwaliteit super is. – De wol krimpt niet tijdens het wassen –  en er was een goede deal, dus ik zette even mijn verstand op nul en nam deze beauty mee naar huis. Ik kan al niet wachten tot het heel erg koud begint te worden en ik deze aankan.

IMG_0353

Vrijdag ging ik even shoppen met een van mijn beste vriendinnen. Ik kocht niets, maar het was een supergezellige middag. ’s Avonds brachten we om volledig in thema te blijven door op onze bouw.

Ik hoop binnenkort te kunnen stoppen met spammen van bouwfoto’s. De voorbije week was een vrij frustrerende week met een paar hoogtepunten. Maar daar vertel ik jullie zaterdag alles over. 

Plaats een reactie